Po stále větším rozhořčení ze systémů rodiny Windows 8 je Threshold vskutku velmi očekávanou novinkou Microsoftu. Veřejnost si od budoucích Windows slibuje návrat osvědčených a efektivních prvků uživatelského rozhraní, přičemž pro Microsoft hraje Windows 9 zcela zásadní marketingovou úlohu. Žádná z dosavadních aktualizací Windows 8 totiž tomuto systému nijak komerčně nepomohla a již tak nepříliš optimistické statistiky prodejnosti zřejmě nadále klesají. Jednoduše vzato, klíčový firemní sektor se zuby nehty drží osvědčených Sedmiček a Windows 8.1 se prodává vlastně pouze jako OEM spolu s novými notebooky. Mnoho uživatelů se vyhýbá i upgradu.
Windows 9 (Threshold) – ilustrační obrázek
Na Thresholdu je tedy další reputace nejznámější softwarové firmy světa více než závislá a jeho komerční úspěch či neúspěch zřejmě rozhodne o střednědobé finanční budoucnosti redmondské korporace. Navzdory skoupým informacím je téměř jisté, že Microsoft se u dalšího vydání rozhodl méně riskovat a „Devítky“ budou vlastně ve velké míře představovat zhmotnění připomínek uživatelů. Jistou reinkarnaci tak prodělá nabídka Start, jež bude zřejmě mnohem lépe využita a nabídne i aktuálně již dobře známé živé dlaždice. Alespoň na nedotykových zařízeních by však měla staronová nabídka zcela nahradit současnou úvodní obrazovku (alias Metro) a zmizet má i postranní šém. Aplikace Windows Store budou zcela responsivní a schopné běžet jako klasický desktopový program v okně. Poslední informace dokonce slibují virtuální plochy, které důvěrně zná např. linuxová komunita. Nejdéle koncem září bychom si tedy mohli některé novinky snad sami „ošahat“.
Zdroj: cnet.com