Od ledna do června letošního roku se dvě velké analytické společnosti (NASDAQ: SCOR) zabývaly podstatnými a dost ojedinělými jevy. Zkoumaly totiž internetové stránky, množství reklamních prostorů a prakticky všechno, co souvisí s volbou amerického prezidenta na internetu. V potaz byl brán celý svět, čísla nemají IP geoblok a tak si sami můžete udělat představu, jak by to dopadlo, pokud se volilo přes internet a celosvětově.
Úvodem, jelikož nejde o nic překvapujícího, řekneme, že Barack Obama vyhrál v podstatě na celé čáře. Analytici svorně tvrdí, že pochopil, jakou váhu internet má a jaké trendy v něm hrají prim. Bannery, spoty, projevy (audio, video), cílení na všechny. Na druhé straně u Johna McCaina převládlo cílení především na projevy (forma videa) a slovní bannery (issues – klíčová témata).
Průměrná návštěvnost webu z reklamních bannerů Obamy byla 92 milionů za měsíc
Průměrná návštěvnost webu McCaina byla 7 milionů za měsíc
Jediné, v čem bělovlasý kandidát předčil svého ostříhaného rivala, bylo video. Jenomže to není tak úplně pravda. ComScore uvedl, že video na jeho stránkách vidělo 2.1 milionu návštěvníků, o Obamy to bylo pouze 612 000. Proč takový rozdíl? Že by sympatický Barack netáhnul? Omyl. V potaz totiž nebyla brána čísla YouTube a jeho politického kanálu (Politicians channel).
První místo získalo Obamovo video, 53 milionů zhlédnutí
Bronz patří Ronu Paulovi, texaskému kongresmanovi, 15 milionů zhlédnutí
Až třetí příčku obsazuje McCain s 10 miliony zhlédnutí
Andrew Lipsman z ComScore vidí McCainův video-úspěch jednoznačně: „Bylo to tím, kam svá videa umísťoval. Vždy na top pozice první stránky, čímž poutal pozornost pro všechny svoje klíčové úspěchy!“ Na druhé straně uveďme, že návštěvnost webu Baracka Obamy v květnu a červnu poskočila ze 150 milionů na 244 milionů! Dalším mezníkem byly vyhledávače. Data se sbírala z pěti největších.
5.4 milionu klíčových hesel obsahovalo slovo Obama
1.3 milionu klíčových hesel obsahovalo slovo McCain
O to pozoruhodnější jsou závěry, že během celého měřeného období přišlo na web McCaina jen přes vyhledávače na 4.8 milionu návštěvníků, na Obamu se jich přišlo podívat 2.6 milionu. Závěry? Na ty odpovídala ředitelka strategie SendTecu Janel Landis. „McCain sice nemá takovou návštěvnost webu, jenomže láká nové a nové návštěvníky (v tomto případě myšleno unikáty, pozn.red). Zatímco v případě Obamy se sice bavíme o veliké návštěvnosti, jenomže prakticky pořád těch samých lidí!“ Třetí, agenturně nejmenovaná společnost, dokonce uvedla, že růst McCainova webu byl a doposud je mnohem strmější. Souboj to jistě bude víc než zajímavý.