Twitter je v současnosti po Facebooku možná nejpoužívanější nebo aspoň nejznámější sociální síť. Na to, že se může těšit z takové popularity, ale vydělává hodně málo, lépe řečeno takřka nic. To by se mělo již brzy změnit, přeci jen majitelé Twitteru chtějí mít ze svého produktu zisk. Proto se chystají spustit reklamní platformu, kterou pojmenovali „Promoted Tweets“.
Jak už název napovídá, půjde o placená reklamní sdělení, tedy textovou reklamu, navíc založenou – podobně jako u Google – na vyhledávání. Pokud budou uživatelé Twitteru vyhledávat slova a ty budou zakoupeny inzerenty, zobrazí se jejich reklamy, případně odkazy na ně. V dalších kroku se plánuje integrace reklam do streamu twitterových zpráv.
Zájem o reklamu na Twitteru už projevily velké společnosti jako Starbucks, Best Buy, Virgin America, Bravo, Red Bull a Sony Pictures.
Obchodní model zatím ještě není dořešen. Twitter zpočátku počítá s tím, že si inzerenti budou kupovat balíky po tisících impresí. V další fázi by pak měl nastoupit komplexnější model, kdy se bude platit konkrétně za to, jak uživatel s placenou zprávou zachází.
Zdroj: HP