Větší odměny se Twitter asi nemohl dočkat. Malé zprávičky, takzvané „tweety“, které na své mikroblogy píšou miliony uživatelů z celého světa, už spadají do vyhledávání Google. Objevují se tak vedle klasických výsledků vyhledávání.
„Společenské informace jsou důležité pro byznys: zaměstnanci, kteří vyhledávají informace pro svou práci, budou z real-time novinek profitovat. Mohou třeba vymýšlet nové cereálie, plánovat oděvní řadu nebo psát strategii pro politickou kampaň. Ve všech těchto případech jim zprávičky z Twitteru pomohou,“ říká produktový manažer Google Cyrus Mistry.
A dodává, že porovnání realtimových informací s těmi, které jsou v čase stabilnější, může právě zaměstnancům pomoct v nekonvenčním myšlení. Samozřejmě nejen jim – tweety se může inspirovat kdokoliv. Lze si tak poměrně snadno zjistit, jaké je aktuální smýšlení o určitém tématu.
Ještě nedávno přitom Google menšího potenciálního konkurenta Twitter zavrhoval. Náhle se ale ocitl na rozcestí, kdy se musel rozhodnout, zda půjde proti sociálním sítím nebo s nimi. Zjevně se rozhodl pro druhou variantu, podobně jako Microsoft s Bingem.
Zdroj: PCW