Steve Jobs už zase pracuje v Apple

<p>&#160;</p>
<p>&#160;</p>
Apple už má opět svou vůdčí osobnost. Steve Jobs se vrací po úspěšné rekonvalescenci ze zdravotních problémů a pozornost, kterou tím budí, jen dokládá, že společnost za svůj úspěch vděčí do značné míry právě jemu.
David Sillmen 25. 6. 2009

Sdílet

Apple – to byla v posledních letech především vize Steva Jobse. Než se do firmy poprvé vrátil, živořila tato na pokraji zájmu a pravděpodobně by ji čekal konec. Ale Jobs s ní dosáhl obrovských úspěchů ztělesněných v nenápadných slůvcích jako iPod, iPhone nebo iTunes. Dnes je z Apple firma, jejíž produkty táhnou. Jistě by bylo přehnané tvrdit, že za všechno její akcionáři vděčí Stevu Jobsovi, ale rozhodně není nadsazené říct, že bez něj by takový úspěch s velkou pravděpodobností nenastal.

Proto bylo s takovými obavami sledováno odstoupení Jobse z čela společnosti, které před časem proběhlo. Šéf se chtěl zotavit z blíže nespecifikovaných zdravotních obtíží. Mnozí pochybovali, zda se vůbec ještě někdy do Apple, respektive do jeho čela vrátí.

Stalo se tak ale ještě dříve než kdo čekal. Už před několika dny prohlásil, že je zpět a že se po úspěšném zotavení hodlá zapojit do práce – zpočátku možná jen na půl úvazku, ale málokdo pochybuje o tom, že se opět chápe otěží. Několik zdrojů už skutečně potvrdilo, že nastoupil do práce a podílí se na provozu Apple. To udělalo radost především akcionářům firmy, kteří na jeho stažení reagovali negativně – tehdy klesl kurz akcie Apple dost výrazně.

Nakonec se ukázalo, že běžný chod společnosti bez Jobse nijak ohrožen není. Apple dokázalo uvést na trh nový iPhone 3G S, kterého se za první tři dny prodeje prodal úctyhodný milion kusů. Jenže to je produkt stále ještě těžící z Jobsových vizí. A těžit není možné donekonečna. Takže zatímco blízkou budoucnost má Apple zajištěnu i bez Jobse, v delší perspektivě by se mu mohlo přestávat dostávat geniálních vizí, jimiž zakladatel jednoznačně oplývá.

Nyní se fanoušci Apple a investoři zase mohou svorně těšit, co nového Steve vytáhne z klobouku…

Zdroj: Digitaltrends

Autor článku