Stane se Zynga herním Googlem?

<p>&#160;</p>
<p>&#160;</p>
Společnost Zynga je podle všeho skvěle rozjetá a začíná se stávat novým technologickým obrem. V herní branži by již brzy mohla nabrat důležitost, jakou mají Google či Facebook v těch svých.
David Sillmen 27. 7. 2010

Sdílet

"Už je rok 2007 a tohle přece nemůže být všechno, co internet dokáže," začal svou řeč k prvním zaměstnancům šéf nové firmy Mark Pincus. Tehdy ho ještě nikdo neznal. "Musí tu být přeci více než jen bazar, knihkupectví, vyhledávač a portál," uvedl v narážce na  tehdejší obry eBay, Amazon, Google a Yahoo.

Pincus měl svou vizi a ta počítala s výstavbou zábavního impéria. O pouhé tři roky později si Pincus může říct, že to dokázal. Zaměstnává 1000 lidí (před rokem to bylo jen 375) a dalších 400 chce v nejbližší době přijmout.

)

O vstup do Zyngy se přetahuje Google s nejrůznějšími fondy soukromého kapitálu. Investice už se počítají na stovky milionů dolarů. Majoritu ale stále drží Pincus pevně v rukou - hodnota společnosti se totiž odhaduje na 4,5 miliardy dolarů. Za rok může být klidně dvojnásobná. Těžko najít jinou firmu, která roste tak rychle.

Proto odborníci stále častěji mluví o tom, že Zynga je novým internetovým gigantem. Článek listu The New York Times "Stane se Zynga herním Googlem?" to dokonale vystihuje. Leckdo jí předpovídá ještě lepší budoucnost než Facebooku. Ostatně už dnes jsou obě firmy v nebývale vyrovnané symbióze.

Facebooku trvalo získání prvních 100 milionů uživatelů 4 a půl roku, Zynga to dokázala za čas o dva roky nižší.

Zdroj: NYT

Autor článku