Po tom, co koncem roku 2004 v Japonsku vyšel Playstation Portable, předpovídala se velká revoluce na poli handheldů. Bylo to totiž poprvé v historii, co se kapesní zařízení svým výkonem přiblížilo svému současnému konzolovému bratranci, v té době tedy Playstationu 2. To, že handheldovou revoluci Sony vyfouklo Nintendo a že to nemělo s grafikou nic společného, už je ale jiný příběh.
I přes všechny inovace DS mu mnozí vyčítali, že ve 3D grafice opravdu příliš neperlí a v porovnání s PSP je o celou konzolovou generaci pozadu. Server Hardcorehardware.net přinesl srovnání technických specifikací současných největších hráčů na poli mobilního hraní, tedy PSP, 3DS a iPhonu 3GS. iPhone 4 se testu nezúčastnil, protože stále nejsou známy parametry jeho grafického čipu.
Ve hře jsou tři základní kategorie, rozlišení, počet vykreslených trojúhelníků za sekundu a počet zaplnění pixelů za sekundu. Z pohledu „hrubé“ 3D grafiky nás zajímá nejvíc počet trojúhelníků za sekundu, který určuje, jak jemné nebo naopak hranaté budou zobrazované 3D objekty.
Rozlišení
- Nintendo 3DS: Horní obrazovka 400×240 (vertikálně prokládaný kvůli 3D efektu, prakticky tedy 800×240), spodní obrazovka 320×240
- Nintendo DS: 2× 256×192
- PSP: 480×272
- iPhone 3GS: 480×320
Počet trojůhelníků za sekundu
- Nintendo 3DS: 30.6 milionů (teoreticky až 40 milionů)
- Nintendo DS: 120,000
- PSP: 33 milionů
- iPhone 3GS: 28 milionů
Fillrate (zaplnění pixelů za sekundu)
- Nintendo 3DS: 1.6 miliardy
- Nintendo DS: 30 milionů
- PSP: 664 milionů
- iPhone 3GS: 500 milionů
Před vynášením závěrečných soudů je třeba vzít na vědomí, že redaktoři Hardcorehardware vycházeli ze starších specifikací 3DS, uvedených v roce 2009.
Z prvních čísel ovšem vyplývá jisté rozčarování nad hrubým grafickým výkonem 3DS, které je na stejné úrovni, jak jeho dva konkurenti. Těžko říct, jestli smeknout před nadčasovým designem PSP nebo se pozastavit nad současným výkonem 3DS. Ve výsledku je ale jisté jen jedno, grafika technicky velký krok dopředu nedělá, spíš jen neurčitě přešlapuje na místě.
Snad se s 3DS nedostaneme do situace, kdy bychom po vystřízlivění z hezkého prostorového efektu zjistili, že nemáme co hrát.
Microsoft se na poli handheldů stále drží zpátky a svoje herní ambice upírá k operačnímu systému Windows Mobile 7.
Paradoxně se pravděpodobně brzy dostaneme do situace, kdy technologicky strčí PSP i 3DS s přehledem do kapsy iPhone 4 a nejhezčí mobilní grafiku budeme muset hledat na zařízení, na kterém se dají hrát hry jen tak mimochodem.
Zdroj: www.kotaku.com, www.hardcoreware.net