Spasí záplatování moderní bojovky?

Série Marvel vs Capcom je nechvalně proslulá drobnými chybami v systému, díky kterým je možné provádět tzv. infinite komba, tedy nekonečnou sadu úderů, která se nedá přerušit. Nešvar se nevyhnul ani MvC 3.
Jiří Škrampal 27. 2. 2011

Sdílet

Marvel vs Capcom 3: Fate of Two Worlds byla komunitou extrémně očekávaná bojovka, která měla navázat na kultovní odkaz druhého dílu. Podle ohlasů kritiky, i vlastního hraní, můžeme s klidem říct, že je to opravdová pecka, kterou žádný fanoušek žánru nemůže vynechat.

Bohužel se hned po vydání hry ukázalo, že jedna z postav (Akuma) má v pohybech menší chybku, díky které je možný tzv. Infinite, jak můžete vidět na videu.

Otázkou zůstává, co s tím? U MvC 2 vzali hráči chyby za součást hry, se kterou se nedá nic dělat (taky, že nešlo) a proti infinite útoků si vytvořili speciální strategie. Každý z nich totiž vyžadoval určitou specifickou situaci, které se bylo možné vyhnout.

Teď je ovšem jiná doba a opravy podobných chyb jsou díky připojení k internetu dnes samozřejmostí téměř na denní bázi. Online je navíc jedním ze stěžejních prvků všech novodobých bojovek. Dovedete si představit, že by tak fatální chyba zůstala neopravena například v Call of Duty?

 

I přesto, že se o chybě ví, oficiální autority zatím mlčí a patch se evidentně nechystá.
To, co se na první pohled jeví jako drobnost, může ve výsledku zcela zruinovat hraní přes internet, jak ukazuje například Mortal Kombat vs DC Universe. V populárním crossoveru měly chybně framově vyvážené pohyby Superman a Flash. Na internetu jste rázem téměř nenarazili na nikoho jiného a celý zápas se smrskl na to, komu se povede infinite namačkat jako prvnímu.

U MvC 3 ale komunita překvapivě hájí Capcom. „MvC 3 is ment to be broken“ zazněl jeden z argumentů na fóru serveru Shoryuken.com v diskusi nad infinity. Capcom už v minuosti několik chyb svých bojovek online patchem opravil. Uvidíme, jak se postaví k MvC 3.

Autor článku