Sony přichází o téměř $40 s každou prodanou PS3

<p>&#160;</p>
<p>&#160;</p>
Zhruba před rokem se objevila zpráva, že Sony na každé prodané PlayStation 3 ztrácí kolem 200 dolarů. Teď přišla na řadu PlayStation 3 Slim, jejíž výroba stojí podstatně míň, přesto je Sony pořád v červených číslech.
Alžběta Trojanová 13. 12. 2009

Sdílet

Standardní PlayStation 3 byl na výrobu nesmyslně náročný, a Sony tak na svých konzolích ztrácela v přepočtu kolem naprosto neuvěřitelných 3 500 korun s každou prodanou „herní stanicí“.

Sony tak zredukovala celý proces výroby a přišla na trh s PlayStation 3 Slim. Ten podle analýzy iSuppli.com stojí na výrobu $336.27 (což je asi o 500 dolarů méně, než předchozí verze). Vzhledem k tomu, že se ale standardně Slim verze prodává za 300 dolarů, je z toho patrné, že jsou v Sony s každou prodanou konzolí pořád v mínusu, a to o skoro 40 dolarů (cca 600 korun).

Tou nejdražší součástí je samozřejmě Blu-ray disk, který pokrývá téměř dvacet procent z celkové ceny.

Přesto dostalo Sony od iSuppli.com pochvalu, že se konečně blíží k výrobě produktu, který snad bude výdělečný. Tak to gratulujeme! Sony totiž minulý týden oznámila, že PlayStation 3 má svých 440 000 zákazníků. Teoreticky tak firma prodělala přinejmenším 17,6 milionů dolarů za dobu vzniku PS3 (tedy asi pěkných 300 milionů korun).

Zdroj: joystiq.com


 

Autor článku