Obchod s herními konzolemi má svá specifika. Předpokládá se, že výrobu samotných konzolí bude třeba dotovat, aby bylo možné vyrukovat s příznivými cenami. Jejich výrobci se přitom hojí na licenčních poplatcích, které jim platí vydavatelé her. V případě Playstation 3 tato spirátala ale dosáhla extrému a Sony přivodila nemalé problémy. Tato konzole totiž není tak úspěšná jako Playstation 2 a zisky z prodaných her nejsou tak vysoké, jak se očekávalo. Jenže Playstation 3 je také technologicky velmi vyspělá a tím náročná na ufinancování. Předpokládá se, že zpočátku muselo Sony každý vyrobený kus dotovat 240 dolary. Analytická organizace iSuppli spočítala, že dnes už se jednotka dotuje pouhými padesáti dolary.
Je to pochopitelně dáno poklesem ceny komponent. Konzole za svůj životní cyklus vnitřnosti nemění, a ty tak zastarávají a zlevňují. Největší cenový propad přitom zaznamenal pokrokový procesor Cell a grafická jednotka od nVidie, která v ceně klesly více jak dvakrát. Podle iSuppli by někdy v polovině příštího roku mohla nastat chvíle, kdy Sony začne vydělávat i na prodeji konzolí. Otázkou ale je, zda nějak radikálněji nezlevní i tržní cenu výrobku, aby mohla konkurovat dnes již výrazně levnějšímu Xboxu 360 nebo Nintendu Wii. Druhá jmenovaná konzole je mimochodem výdělečná už od svého uvedení.