Emailové schránky mají proti sobě velmi silnou konkurenci, a sice sociální sítě, na kterých si lidé stále častěji vyměňují poštu. Platí to samozřejmě především pro běžné uživatele, ovšem o závažnosti tohoto trendu svědčí i skutečnost, že také stále více podniků použivá Facebook a spol. pro vnitrofiremní komunikaci.
Podle společnosti Gartner, která prováděla patřičný výzkum, bude v roce 2014 používat 20% firem ke komunikaci sociální sítě. Gartner očekává, že emailové klienty například Microsoftu nebo IBM budou integrovány do sociálních sítí, takže ke svým kontaktům, emailům a kalendáři budou zaměstnanci těchto firem přistupovat přes rozhraní sociální sítě.
Analytici předvídají, že rozdíly mezi emaily a sociálními sítěmi se budou nadále stírat. Vše směřuje ke všehoschopným a jednoduše ovladatelným službám.
Zdroj: PCW