V poslední době se hodně mluví o takzvané druhé internetové bublině. V jejím čele má stát Facebook, jehož hodnota se podle aktuálních propočtů pohybuje mezi 50–60 miliardami dolarů. Je tu ale celá řada dalších internetových firem, které se těší velké popularitě a o jejichž možném prodeji se často mluví. Vesměs přitom padají horentní sumy ve výši miliard dolarů. A to za služby, které nemají adekvátní zisky nebo dokonce vůbec nevydělávají.
K situaci se vyjádřil také Eric Schmidt, který donedávna zastával pozici šéfa Google a nyní zasedá v jeho správní radě. Schmidt se v rozhovoru pro Wall Street Journal vyjádřil v tom smyslu, že vidí jasné znaky internetové bubliny. Podle Schmidta mají mnozí nesprávné představy o tom, kolik mohou firmy jako Facebook či Twitter v budoucnu vydělávat.
Zajímavé ale je, že to byl právě Google, který za americký slevomat Groupon nedávno nabízel 6,5 miliardy dolarů – neúspěšně. Podle některých zdrojů Google momentálně jedná o možném odkupu Twitteru. V jednání s Twitterem má být také Facebook. Nabídky za Twitter údajně dosahují až deseti miliard dolarů.
Zdroj: PCGH