Správa citlivých údajů, například jmen a hesel, čísel kreditních karet či nejrůznějších poznámek, by neměla být podceňována. Tyto údaje zapsané na papírcích nebo volně přístupných dokumentech v počítači mohou být velmi lehce zneužity. Těmto nepříjemnostem se lze však velmi dobře vyhnout v případě, že svá soukromá data dobře uchráníte používáním správných aplikací. Jednoduchou na používání, a přitom dobře funkčně vybavenou, je právě Safe in Cloud.
Klidně bez instalace a s češtinou
Aplikace Safe in Cloud je ve verzi pro systém Windows zcela zdarma. Navíc je její rozhraní přeloženo do češtiny, takže ji můžete bez obav vyzkoušet. K dispozici je i Portable verze, kterou není třeba vůbec instalovat a nijak tedy nebude zasahovat do vašeho systému.
První spuštění
Začátek práce s aplikací je velmi snadný. Stačí ji spustit a poté budete vyzváni k vytvoření nové databáze, do které budou ukládána data. V tento okamžik si musíte zvolit své hlavní heslo, které budete používat vždy při přístupu ke svým chráněným údajům. K dispozici je rovněž ukazatel bezpečnosti hesla, takže rozhodně si zvolte takové, které bude označeno zelenou barvou jako dostatečně silné.
Za začátku je třeba vytvořit novou databázi, do které budou umisťovány záznamy
Po zvolení hesla bude před vámi zobrazeno hlavní okno aplikace. Při levém okraji se nachází tlačítka pro rychlé filtrování záznamů (označovaných jako karty) podle štítků, uprostřed najdete seznam jednotlivých záznamů a vpravo je umístěn detail vybraného záznamu. Jak si lze všimnout, po instalaci je pro vás připraveno několik vyplněných záznamů různých typů, na kterých si můžete vyzkoušet funkce aplikace.
Po instalaci obsahuje aplikace několik ukázkových záznamů
Možnosti při správě záznamů
Karty s údaji můžete samozřejmě jednoduše přidávat, libovolně měnit nebo mazat. Při přidávání můžete navíc využít šablony pro různé druhy záznamů. Od instalace jsou k dispozici například šablony pro emailový účet, cestovní pas, kreditní kartu, pojištění nebo jen obyčejné jméno a heslo. Šablony jsou velmi užitečné, protože nebudete muset stále dokola přidávat ta stejná textová pole. Navíc si můžete i z již existujícího záznamu vytvořit šablonu. Užitečným pomocníkem při vkládání záznamů může být i integrovaný generátor hesel.
Formulář pro vložení nového záznamu podle šablony | Přehled šablon, které si můžete libovolně upravit
Ke každému záznamu můžete přiřadit kromě názvu spoustu různých položek. Může se jednat o textové pole, heslo, číslo nebo třeba datum. Zároveň lze každé kartě přidat ikonu a také změnit její barvu. Zatímco barev je k dispozici jen 16, nabídka ikon je mnohem pestřejší a navíc je rozdělena do několika různých oblastí. Věřím, že vždy naleznete vhodnou ikonku pro daný typ záznamu.
Ke každé kartě si můžete připojit ikonu a barvu pro lepší orientaci
Ke snadnému třídění můžete použít také štítky. Vytvořit si můžete opět vlastní podle své potřeby. Poté lze karty podle nich jednoduše filtrovat. Rychle tak naleznete například osobní nebo pracovní záznamy. Zároveň lze i označit záznamy jako oblíbené.
Synchronizace díky cloudu
Databáze s vašimi údaji je umístěna na lokálním disku počítače. Výhodou aplikace Safe in Cloud je však i možnost uložení kopie tohoto souboru na některou z oblíbených cloudových služeb – Google Drive, Dropbox a SkyDrive. Možnost propojení s jedním z těchto účtů naleznete v nastavení aplikace. Poté je databázový soubor ukládán také na zvolené úložiště a automaticky dochází k synchronizaci.
V nastavení naleznete možnost synchronizace s cloudem
Výhodou tohoto řešení je možnost sdílení databáze mezi zařízeními. Tím může být nejen počítač s Windows, ale také tablet či mobilní telefon s Androidem. Jediné, co kazí tyto možnosti, je fakt, že aplikace pro systém Android je placená.
Propojením přes cloud budete mít přístup ke svým tajným datům odkudkoliv a zároveň budou vaše údaje v bezpečí, jelikož je databáze šifrována pomocí AES algoritmu s využitím 256 bitového klíče, což je prakticky neprolomitelná ochrana.
Snadné přihlašování na webu
Aplikace nabízí také doplňky pro prohlížeče Google Chrome a Firefox. Po zadání svého hlavního hesla budete moci jednoduše kopírovat do schránky přihlašovací údaje pro vložení do formulářů na webu. V nastavení programu lze rovněž nastavit automatické mazání schránky, takže ani v tomto případě se nemusíte o bezpečí dat obávat.
Při nečinnosti se aplikace uzamkne, aby nedošlo k odcizení vašich údajů
Jednoduchá a přitom bezpečná správa hesel
Aplikace Safe in cloud nabízí velmi jednoduchou a intuitivní organizaci citlivých údajů a poznámek. Data v ní uložená budou v bezpečí díky silnému šifrování. Bez hlavního hesla se k údajům nikdo jiný nedostane. Navíc díky možnosti uložení v cloudu budete moci přistupovat z jiných zařízení ke svým údajům a přitom bude zajištěna automatická synchronizace dat. Aplikace Safe in Cloud je zdarma a mohu ji vzhledem k jejím kvalitám doporučit k aktivnímu používání.