Poměrně povedený žert Apple rychle odstranil z nabídky a za to, že se aplikace do App Store vůbec dostala stihnul sklidit kritiku několika médiích. Tím ale příběh neskončil. Několik známějších webů si nebralo servítky s potencionálními kupci, ale hlavně s reálnými osmi(!) kupci žertovné aplikace a v příspěvcích na MacBlogz nebo Gizmodo padala pojmenování jako „Idioti“, „hlupáci“, „bláznivá osmička“ a podobně.
Osm prodaných kousků by za normálních okolností přineslo 5 600 dolarů pro Heinricha, Apple by si přišel na 2 400 dolarů. To je na pár hodin existence slušný výkon, přestože jeden ze zákazníků tvrdí, že to celé považoval za žert a aplikaci si tak koupil omylem. Vzhledem k politice Applu, kdy se vývojářům výdělky sčítají až na konci měsíce, je ale těžké odhadnout, zda se ke svým penězům Heinrich kdy dostane.
Paradoxem je, že z nesmyslné aplikace, která byla Applem z nabídky odstraněna pravděpodobně díky nátlaku médií, se tak stává ?sběratelským kouskem?, se kterým se „hlupáci“ jako Debbie Norom chystají obchodovat na Ebayi. Kauza má samozřejmě i druhou rovinu. Neměl by Apple nechat na zákaznících, za co své peníze utratí? Zvlášte když jediným „legálním“ místem, kde iPhone aplikace koupit je právě App Store. Zdroj: VentureBeat
Článek byl převzat z blogu BuzzMag, který se věnuje webu 2.0, social médiím, startupům, marketingu a webovému byznysu.