Ty nejpopulárnější?
Sociální sítě, které byly předmětem tohoto zjišťování, byly MySpace, Facebook, Hi5, Friendster, LinkedIn, Orkut, Last.fm, LiveJournal, Xanga, Bebo, Imeem a Twitter.
Popularita podle zemí aneb jak jsme získali data
Výzkum pomocí Googlu vám pátrání velice usnadní. Při hledání hesla (například "MySpace") vyjedou země, ve kterých je toto heslo nejpopulárnější. Google to nazývá "regionální zájem".Tento "regionální zájem" vám dá dobrý přehled o tom, v jakých oblastech (v našem případě zemích) je určitá sociální síť nejpopulárnější. Google také nabízí perfektní heatmapu výsledků hledání.
Několik zajímavých pozorování
Během sbírání dat se objevilo několik zajímavostí, často velmi překvapujících. Tady je několik lahůdek:
- Facebook je nepopulárnější v Turecku a Kanadě
- Friendster a Imeem jsou nepopulárnější na Filipínách
- Linkedln je nepopulárnější v Indii
- Twitter je nepopulárnější v Japonsku
- LiveJournal je populárnější v Rusku než v USA
- Orkut je populárnější v Iránu než v USA
- MySpace je jediná sociální síť, která je nejpopulárnější v USA
Výsledky výzkumu - popularita v jednotlivých zemích
MySpace
USA, Portoriko, Austrálie, Velká Británie, Malajsie
Turecko, Kanada, Velká Británie, Jižní Afrika, Kolumbie
Hi5
Peru, Portugalsko, Salvador, Dominikánská republika, Kostarika
FriendsterFilipíny, Malajsie, Indonésie, Singapur, Myanmar
Linkedln
Indie, Nizozemí, Dánsko, Belgie, USA
Orkut
Brazílie, Paraguay, Indie, Pákistán, Portugalsko
Last.fm
Finsko, Chorvatsko, Estonsko, Česká republika, Norsko
LiveJournal
Singapur, Rusko, Bělorusko, USA, Filipíny
Xanga
Hongkong, USA, Singapur, Malajsie, Filipíny
Bebo
Irsko, Nový Zéland, Velká Británie, Fiji, Austrálie
Imeem
Filipíny, Thajsko, Malajsie, Singapur, Jamajka
Japonsko, Taiwan, USA ,Singapur, Hongkong
Závěr
Jak se podle výzkumu ukázalo, sociální sítě jsou opravdu globální. Také je jasné, že popularita sociálních sítí se liší podle zemí. Jak k takovým výsledkům mohlo dojít? Bylo by zajímavé vidět analýzu, proč sociální sítě dosahují dobrých výsledků jen v některých zemích a v jiných ne. Jedním z možných vysvětlení by mohla být různá úroveň marketingu, ale spíše se zdá, že větší vliv má demografické rozložení v jednotlivých státech (pochopitelně v kombinaci s různými charakteristikami sociálních sítí).
Například Japonci si nedokážou představit život bez mobilních telefonů, které se staly neodmyslitelnou součástí jejich existence (dokonce více než na Západě). To by mohlo vysvětlovat popularitu Twitteru. Nejspíše je mnoho dalších faktorů, které vysvětlují odlišnou popularitu jednotlivých sociálních sítí v různých zemích, ale ty není jednoduché odhalit.
Autor: Stanislav Obyt