Phelps má osmé zlato a více než půl milionu fanoušků na Facebooku

Plavec Michael Phelps získal své osmé zlato na Olympijských hrách v Pekingu. Jeho fenomén se šíří i sociálními sítěmi.

Sdílet

Na Facebooku se stránka Michaela Phelpse stává jednou z nejpopulárnějších, počet fanoušků famózního plavce překročil hranici 500 tisíc fanoušků.



A zřejmě tento fakt nenechává chladným ani samotného Phelpse. V rozhovoru pro americkou televizi popisoval, jak počet žádostí o přidání mezi přátele na Facebooku (tzv.friend request) vzrostl ze 2 tisíc na více než 7 tisíc během dvou dnů.



Spojení s vítězem či celebritou se tak ukazuje být poměrně zajímavým marketinkovým nástrojem, který dokáže zvýšit povědomí o dané značce, ať už je jí konkrétní výrobek, firma nebo známá osoba. Věrnost fanoušků musí těšit i provozovatele sociálních sítí, kteří doufají, že vztahy udržované v rámci virtuální komunity budou předmětem případného obchodního využití.