Předně je třeba říct, že na patenčních úřadech leží tisíce zaregistrovaných nápadů a řešení, které se nikdy nedostaly a nedostanou do praxe. Jsou patentovány jednoduše proto, že by se později mohly hodit.
Ale jestli je to i případ nového patentu Apple, to si nejsme vůbec jisti. Ten totiž nese rysy jasné použitelnosti. A o co se jedná? Jednoduše o omezení funkčnosti operačního systému v době, kdy běží reklama. Patent nese název „Advertisement in Operating System“. Je postaven na tom, že by se náhle spustil reklamní blok, který by nešel jednoduše odkliknout. V jeho průběhu by navíc operační systém nešel používat a uživatel by tak musel reklamu zhlédnout.
Pravděpodobně je to jeden z nových nápadů Steva Jobse a kolektivu, jak v budoucnu nabídnout bezplatný operační systém, případně jakousi „light verzi“. To vlastně není vůbec špatná myšlenka. Operační systém by tak byl testován velkým množstvím lidí, dělal by reklamu své zpolatněné verzi a navíc by ještě dokázal vydělat skrz inzerci.
Uživatelé se zatím nemusí bát, že by se systém uplatnil v plnohodnotných a zpoplatněných operačních systémech. Pokud by se tak stalo, může Apple vzít jed na to, že by si znepřátelil značnou část počítačové obce.
Zdroj: OS-Informer