Mezinárodní automobilové federace (FIA) rozhodla, že Valerio Maioli (navrhl lampy pro Philips) splnil přísná kritéria týkající se bezpečnosti jak po designové stránce tak samotné bezpečnostní. Osvětlení je zkonstruováno tak, aby i při rychlosti více než 300 km/h bylo pro pilota bezpečné, zabraňuje lámání paprsků i oslnění na nerovném povrchu i v dešti či na mokré vozovce. Jak uvedla Philips v tiskové zprávě, osvětlení je pro pilota vzrušující a může si užít plný požitek z jízdy, takže i diváci si přijdou na své.
Délka městského okruhu je 5067 metrů, speciální lampy jsou umístěné vždy na jedné straně tratě a jsou od sebe vzdáleny 4 metry. Celkem jich na okruhu bude 1500. Spolu s osvětlením rovných tratí je potřeba umístit osvětlení do zatáček či boxových uliček. To zajistí taktéž lampy, které mají speciálně upravené projektory. Spotřeba jedné speciální lampy i s projektorem (=žárovka, výbojka) je 2kW, pokud to vynásobíme vyjde celková spotřeba 3 MW.
Projektory jsou umístěné 10 metrů nad zemí, v případě potřeby se dají snížit, jsou umístěny na teleskopických stožárech. Ve výšce 10m mají zabezpečit osvětlení v síle 3000 lux. Pro srovnání, pokud jste někdy byli na nočním zápase ve fotbale, je to asi 4× silnější osvětlení než na stadionu (800 lux) a 100× více než běžné pouliční osvětlení (30 lux). Bohužel fotografii nočního osvětlení Philips nezveřejnil.
Proč tak velké osvětlení je lehké vysvětlit, u F1 je vyžadováno perfektní a bezpečné osvětlení, kvůli lepší viditelnosti a hlavně reakcím pilota monopostu. Výsledná intenzita svitu bude však výrazně nižší než je intenzita denního slunečního světla, které dosahuje několik tisíc lux. Osvětlení od Philipsu by nemělo v žádném případě jezdce oslňovat.
Nechme se tedy překvapit konečnou podobou světelného systému a určitě sledujte přímý přenos ze závodu :)
kliknutím na obrázek jej zobrazíte v plné velikosti
Délka městského okruhu je 5067 metrů, speciální lampy jsou umístěné vždy na jedné straně tratě a jsou od sebe vzdáleny 4 metry. Celkem jich na okruhu bude 1500. Spolu s osvětlením rovných tratí je potřeba umístit osvětlení do zatáček či boxových uliček. To zajistí taktéž lampy, které mají speciálně upravené projektory. Spotřeba jedné speciální lampy i s projektorem (=žárovka, výbojka) je 2kW, pokud to vynásobíme vyjde celková spotřeba 3 MW.
kliknutím na obrázek jej zobrazíte v plné velikosti
Projektory jsou umístěné 10 metrů nad zemí, v případě potřeby se dají snížit, jsou umístěny na teleskopických stožárech. Ve výšce 10m mají zabezpečit osvětlení v síle 3000 lux. Pro srovnání, pokud jste někdy byli na nočním zápase ve fotbale, je to asi 4× silnější osvětlení než na stadionu (800 lux) a 100× více než běžné pouliční osvětlení (30 lux). Bohužel fotografii nočního osvětlení Philips nezveřejnil.
kliknutím na obrázek jej zobrazíte v plné velikosti
Proč tak velké osvětlení je lehké vysvětlit, u F1 je vyžadováno perfektní a bezpečné osvětlení, kvůli lepší viditelnosti a hlavně reakcím pilota monopostu. Výsledná intenzita svitu bude však výrazně nižší než je intenzita denního slunečního světla, které dosahuje několik tisíc lux. Osvětlení od Philipsu by nemělo v žádném případě jezdce oslňovat.
Nechme se tedy překvapit konečnou podobou světelného systému a určitě sledujte přímý přenos ze závodu :)