Office 2010 se prodává hůře, než se čekalo

<p>&#160;</p>
<p>&#160;</p>
Kancelářský balík Office 2010 se podle analytiků neprodává tak dobře jako Office 2007. Důvodů pro tento stav může být více. Například slabá sezóna nebo ostřejší konkurence ze strany bezplatných alternativ.
David Sillmen 15. 7. 2010

Sdílet

Nový kancelářský balík Office 2010 od Microsoftu nezažívá příliš dobrý start. Podle zprávy analytické skupiny NPD Group se poměrně dobře prodával pouze první dva týdny, ovšem poté se jeho prodeje propadly, takže je méně úspěšný než Office 2007. Podle NPD Group jsou hlavními důvody špatné načasování uvedení na trhu a do značné míry saturovaný trh.

Narozdíl od Office 2007 se Office 2010 neobjevilo takřka současně s novým operačním systémem. Windows 7 vyšly už v říjnu minulého roku. Office 2010 se navíc objevilo na přelomu jara a léta, což není nejlepší sezóna pro prodej software ani pro uvádění nových produktů na trh. Microsoft si to nakonec uvědomil, a přestože Office 2010 vypustil, nedodal k němu skutečně viditelnou reklamní kampaň. Ta se dost možná objeví až na podzim.

Důvodem nižších prodejů ale může být také rostoucí obliba bezplatných alternativ, jako je OpenOffice nebo webové Google Docs. Ostatně, sám Microsoft už si musí kanibalizovat prodeje s Office 2010 Web Apps, aby mu Google neujel v internetovém vlaku.

Zdroj: PCW

Autor článku