Nový iPhone dokáže lokalizovat člověka a posílat reklamu na míru

<p>&#160;</p>
<p>&#160;</p>
iPhone 4 má v prvních dnech prodeje obrovský úspěch, který jen tak neskončí. Zároveň ale představuje další invazi komerčních zájmů do soukromí uživatelů. Například v lokalizování aktuální pozice.
David Sillmen 27. 6. 2010

Sdílet

Už počtvrté se stojí na nový chytrý telefon od Apple fronty. Podle odhadů se za první den prodeje iPhone 4 udal neuvěřitelný jeden milion kusů.  Zájem je údajně tak obrovský, že tentokrát Apple skutečně nestíhá vyrábět, dříve byla nedostatkovost přinejmenším částečně předstíraná. Úspěch je obrovský i navzdory jistým problémům, které se objevují například s displejem. Jde však zřejmě jen o dětské nemoci.

Zajímavější je skutečnost, že nový iPhone ve spolupráci s operačním systémem iOS4 dokáže zjistit aktuální místo, kde se uživatel s telefonem zrovna nachází. Na tom by ještě nebylo nic zvláštního, ovšem uživatel v podmínkách nutných k používání iOS4 souhlasil s tím, že Apple tyto informace může odeslat třetí straně.

Není to potvrzená informace, ale je dost možná, že se Apple pokusí tato data komercionalizovat. Tedy prodat reklamním partnerům, které pak dokážou ušít inzerát geograficky na míru. V některých aplikacích by tak na vás mohli blikat reklamy obchodů, vedle kterých se zrovna nacházíte.

Informace o lokaci jsou podle Apple nabírána zcela anonymně, přesto už se těší velké pozornosti kritiků.

Zdroj: Welt

Autor článku