Nový 3DMark s DirectX 11

<p>&#160;</p>
<p>&#160;</p>
Známý grafický benchmark od softwarové firmy Futuremark asi netřeba představovat. Je legendou mezi obdobnými aplikacemi a nová verze vždy dalece přesahovala možnosti soudobého hardware. Pojďme se podívat, co přinese aktuálně chystaná příští verze.
Martin Tábor 24. 6. 2012

Sdílet

Nový 3DMark s DirectX 11 půjde v podpoře technologií od Microsoftu ještě o něco dále a jako bonus přibyde i kompatibilita s aktuálně chystanými Windows 8. Podporovány budou však pochopitelně i starší verze DirectX a Windows Vista či 7. Součástí nového 3DMarku budou i nejmodernější herní enginy v podobě Unreal Engine 4.0, CryEngine atd. Důraz je samozřejmě velmi kladen právě na možnosti zmíněného DX11, z čehož plynou funkce dynamického zpracování světelných efektů v reálném čase a spousta dalších „drobností“, které sice nejsou z vývojářského hlediska vůbec jednoduché, ale zároveň je ocení jen oko velmi náročného hráče.

3DMark DirectX 11 Tech Demo

Použité technologie z nového 3DMarku by měly být tradičně implementovány i v některé z nových her. Aktuálně je zatím novinka pouze ve stádiu Tech Preview, ale finální vydání s největší pravděpodobností rozhodně není zase tak vzdáleno. Nemalou zajímavostí v práci firmy Futuremark je i zájem o vytvoření benchmarku pro platformu ARM a konkrétně např. Android. V budoucnu bychom se tak mohli dočkat 3DMarku i pro tablety, vpředu s chystanými Windows RT od Microsoftu.

Zdroj: futuremark.com

Autor článku