Před několika měsíci, zhruba v době, kdy Microsoft spouštěl svůj vlastní vyhledávač Bing, se Google tak trochu zalekl konkurence a vytvořil tým, jenž dostal jasný úkol – podívat se na to, co dělá konkurence lépe a pokud možno to zahrnout do vlastní nabídky. Možná právě toto byl první podnět k dosažení následujících vylepšení. Ta zatím fungují jen v anglické verzi, ale brzy se jich dočkají i další mutace vyhledávače.
Když zadáte vyhledávání určitého hesla, na výsledkové stránce vám vyjede tlačítko „Show Options“. Pod ním se skrývají velmi šikovné filtry. Výsledky se tak dají jasně rozdělit na jednotlivé kategorie, například na recenze, blogy, zprávy, fóra či knihy. Možná ještě zajímavější je funkce časového ohraničení. Buď zvolíte rychlé vyhledávání relevantních odkazů třeba za poslední hodinu či den, nebo si zvolíte vlastní časový úsek.
Stejně tak se dá navolit, zda zobrazovat jen už navštívené nebo naopak nenavštívené webové stránky. Lze také zvýšit či zmenšit počet nabídek internetových obchodů týkajících se tématu.
Ne všechny funkce jsou zcela nové, jako spíše dále rozpracované a podané mnohem detailnější a přehlednější formou. Google tak chce lidem ulehčit a zrychlit vyhledávání.
Zdroj: Google