Žebříček nejcennějších značek světa je vždy velmi sledován. Pochopitelně je třeba ho brát s jistou nadsázkou, protože je s velkým otazníkem, zda by za dané značky skutečně někdo zaplatil tak obrovské sumy. Například letošní vítěz Google má hodnotu 114,260 miliard dolarů. Za to by mohla být Česká republika provozována dva roky a ještě by zbylo. Přitom kupec by získal pouze značku, nikoliv know-how a technologie. V tomto žebříčku je to ale bráno tak nějak komplexně.
Zajímavé je, že za Google následuje společnost IBM, jejíž značka přitom mezi veřejností zase tak známá není. Odborná veřejnost si jí ale nejspíš cení hodně vysoko. Její hodnota tak je 86,38 miliard dolarů. Jen o málo méně je hodnota značky Apple, konkrétně 83,15 miliard dolarů. Na čtvrtém místě skončil Microsoft, jehož brand byl ohodnocen 76,34 miliardami dolarů. Teprve na pátém místě je netechnologická společnost, Coca-Cola, s hodnotou 67,98 miliard. Na dvanáctém místě skončil Hewlett-Packard a na patnáctém Amazon.
Zdroj: Milward Brown