Navzdory krizi stále nedostatek iPodů

<p>&#160;</p>
<p>&#160;</p>
Navzdory probíhající finanční krizi, která je prý největší za posledních 80 let, je ve Spojených státech amerických neustálý nedostatek iPodů, a to přesto, že k dispozici jsou levnější hudební přehrávače.
David Sillmen 7. 12. 2008

Sdílet

Odborníci nevycházejí z údivu. Navzdory tomu, že všechna zpravodajská média na denní bázi informují o nelibých dopadech finanční krize, Apple jakoby se nic takového netýkalo. Jak jinak si totiž vysvětlit skutečnost, že na největším trhu Spojených států amerických je neustálý nedostatek iPodů? V případě iPhonů by se to ještě dalo pochopit – jedná se o relativně nový výrobek, ale iPody jsou přece jen staršími kousky a navíc nabízejí prakticky ty samé funkce, co desítky jiných hudebních přehrávačů, jen s tím rozdílem, že za značku Apple si člověk musí připlatit pár desítek dolarů.

Lidé však zřejmě stále neopustili konzumní vzor a chtějí to, co letí, a to v tomto případě znamená výrobky Apple. Poptávka po nich dlouhodobě převyšuje nabídku. Pravděpodobně k tomu ale přispívá i taktika Apple, který chce na trhu vytvořit dojem nedostatkového zboží, a tak možná snížil produkci. Na krámech je každopádně v dostatečném množství zastoupen pouze iPod Classic. Zato iPod Nano, Shuffle a Touch jsou k dostání obtížně.

Autor článku