Mediální magnát Rupert Murdoch už nějakou dobu mluví o nutnosti zpoplatnit kvalitní zpravodajství – model, kdy jsou zprávy zcela zadarmo distribuovány po internetu a mnozí – jako například Google – se přiživují jen právě na jejich distribuci, je neudržitelný. Kdo bral tyto výroky jen jako rétorické cvičení, musí být překvapen tím, že poslední kroky Rupert Murdocha a jeho společnosti News Corporation k tomu jednoznačně směřují.
Podle listu Financial Times se zástupci News Corporation sešli s předáky Microsoftu a jednali o mediálním modelu internetového zpravodajství pro blízkou budoucnost. Jako dosti pravděpodobné se přitom jeví, že News Corporation zablokuje přístup ke svým obsahům Google (respektive službě Google News) a bude svůj obsah prezentovat na vyhledávači Microsoftu, kterým je Bing. To už se ale nebude dít zdarma, nýbrž za úplatu. Jednou z možností je, že by Microsoft platil Murdochovi určitý paušál za jeho zprávy, ovšem spíše budou za vybrané informace muset platit sami čtenáři.
News Corporation je přitom jedním z nejdůležitějších hráčů na mediálním trhu. Do jejího portfolia patří například nejprestižnější a nejprodávanější deník ve Spojených státech amerických – Wall Street Journal.
Zdroj: PCW