Asi by to nebyla závodní hra, kdyby tu nebyl nějaký druh kariéry. I v tomto díle se tak jistého postupu dočkáme. Jako nezkušený mladík se nejdříve objevíte v nesjlabší třídě do 125ccm, abyste se postupně vypracovali do silnější Moto2 (dřívě třída do 250ccm) a poté až do královské třídy MotoGP (dříve kubatura do 500ccm). Vaše cesta však nebude záležet jen na samotných výsledcích, ale také na reputaci celého týmu. O tom však až později.
MotoGP je simulátor jednostopých nabušených mašin a nijak se za to nestydí. V menu si nejdříve klasicky nastavíte, jaké chcete nechat zapnuté asistence, přičemž vše záleží na vašich zkušenostech. Pokud už jste zkušení závodnící těchto her, nebude pro vás problém většinu asistencí vypnout. Nicméně ani noví hráči se neztratí a pro začátek není problem si některé nechat zapnuté a postupně je třeba vypínat. Hra totiž není vysloveně těžká na uřízení, ale přeci jen vám bude chvíli trvat, než pochopíte, kdy je třeba brzdit a kdy se zažít naklánět do zatáček.
Velmi zvlaštní je však efekt po stisknutí tlačítka pro přikrčení se za předním sklem kvůli snížení odporu vzduchu. Téměř vždy totiž své protivníky na rovince díky tomu předjedete a to i přesto, že oni používají stejnou taktiku. Vše je však z nějakého důvodu bizarně vyváženo na dlouhých rovinkách, kde vás naopak všichni soupeří předčí v akceleraci a bez problému vás předjedou. Ostatně umělá inteligence je v této hře vůbec tak trochu zvláštní.
Tak třeba přenášení váhy v šikanách, kdy musíte rychle změnit směr jízdy a závodník tak přenese váhu z jedné strany na druhou. Reakce závodníka jsou však neuvěřitelně zpomalené, takže často včas nestihnete to, co jste zamýšleli. Naopak protivníci podobný problém nemají, což je především na vyšší úrovni v podstatě neřešitelný problém a nemáte šanci poté ostatní dojet. Také fyzika ve hře jaksi nefunguje, takže se jízdní podmínky nijak nemění. Je tak jedno, jestli jedete v dešti nebo na suchu, jízdní vlastnosti zůstávají stejné, bohužel.
Když jsem na začátku článku psal, že se budete muset také starat o reputaci svého týmu, nebyl to jen výkřik do tmy. Právě reputaci se ve hře dává velký prostor. Za předjíždění, držení správné stopy či za rychlé projetí zatáčky dostanete zvláštní body, které fungují jako body reputační. Logicky platí, že čím více, tím lépe a nejde jen o sbírání bodů jako takových. Za tyto body si totiž můžete pořídit do svého týmu nové techniky nebo třeba nové jezdce. Technici se vždy specializují na něco konkrétního, takže je důležité si vybrat ty správné a díky jejich dobré práci tak navýšit výkon vašeho stroje. Pokud byste se však nechtěli zatěžovat s podobnými věci a chtěli jen jezdit, není to problém. Místo módu kariéry si v menu vyberete mód Championship.
Ani hra pro více hráčů zde nechybí a především možnost split screen v módu kariéry je velmi zajímavá. Můžete totiž přibrat svého kamaráda do své stáje a jezdit s ním závody společně, což je velmi atraktivní možnost. Klasický online multiplayer potom nabízí závodění až 20 hráčů najednou, přičemž si můžete navolit i libovolný počet jezdců s umělou inteligencí.
S grafikou je na tom hra poměrně rozporuplně. Zatímco motorky a jezdci jsou vymodelováni velmi věrně, okolí už na tom tak dobře není. Naštěstí si tyto detaily tolik nestihnete prohlížet, protože hlavně v nejsilnější kubatuře se budete soustředit na ukočírování motorky ve velké rychlosti, než na kochání se okolím.
MotoGP je hra s velkými možnostmi a potenciálem, které však nebyly úplně naplněny. Pokud tento díl ukazuje, jakým směrem se série bude vyvíjet a pokud se povede některé nedostatky v příštím ročníku odstranit, rozhodně se zlobit nebudeme. Tento ročník však bohužel stojí a padá na nevyvážené AI, nepříliš vyvedené grafice a na místy zpackaném ovládání, respektive na rychlosti odezvy.
Hratelně.cz hodnotí 65%
Souhrn
* Název: MotoGP 10/11
* Platforma: Xbox 360
* Vydavatel: Capcom
* Výrobce: Monumental Games
* Žánr: Závodní