Společnost Turbine, která má za sebou onlinovky jako je například na Dungeons & Dragons Online nebo Lord of the Rings Online, momentálně pracuje na dalším online titulu. Tentokrát ale na konzole. V rámci herní konference, co právě probíhá v Austinu, se ale svěřil, že se na Xbox 360 dělají MMO mnohem lépe než na PlayStation 3.
Jak je to možné? Zde jsou důvody:
– Blu-ray mechanika na PlayStation 3 je vlastně pomalejší v hledání a přístupovém času než na DVD mechanice na Xboxu 360. Jakmile Blu-ray dosáhne své obvyklé rychlsoti, dokáže utáhnout obrovské množství dat. Bohužel ale ne co se týče hledání a přístupu, což je důležité pro streamování, kdzž hrajete MMO.
– Paměťová architektura je jiná. Když se vypořádáte s hlavní pamětí, používáte 256MB na PS3 nebo 512MB na 360
– Nástroje na PS3 nejsou tak přátelské. To zmanemá nástroje pro monitorování výkonu, debuggovací nástroje a podobně
– Přesouvat hru z Xboxu 360 na PS3 je podstatně složitější než když by se hra udělala nejprve na PS3, a pak přesunula na Xbox.
Alexander tak doporučuje pravděpodobně nejdříve začít s vývojem pro PlayStation 3, vypořádat se všemi problémy, a až pak to přesunout na Xbox 360. Držíme tak palce, aby neztratily nervy.