MMO se dělá lépe na Xbox 360 než na PS3

<p>&#160;</p>
<p>&#160;</p>
Craig Alexander ze společnosti Turbine řekl v rámci konference vývojářů her, co právě probíhá v Austinu, že vývoj MMO na konzole je mnohem snazší na Xbox 360 než na PlayStation 3. Jak je to možné?

Sdílet

Společnost Turbine, která má za sebou onlinovky jako je například na Dungeons & Dragons Online nebo Lord of the Rings Online, momentálně pracuje na dalším online titulu. Tentokrát ale na konzole. V rámci herní konference, co právě probíhá v Austinu, se ale svěřil, že se na Xbox 360 dělají MMO mnohem lépe než na PlayStation 3.

Jak je to možné? Zde jsou důvody:

– Blu-ray mechanika na PlayStation 3 je vlastně pomalejší v hledání a přístupovém času než na DVD mechanice na Xboxu 360. Jakmile Blu-ray dosáhne své obvyklé rychlsoti, dokáže utáhnout obrovské množství dat. Bohužel ale ne co se týče hledání a přístupu, což je důležité pro streamování, kdzž hrajete MMO.

– Paměťová architektura je jiná. Když se vypořádáte s hlavní pamětí, používáte 256MB na PS3 nebo 512MB na 360

– Nástroje na PS3 nejsou tak přátelské. To zmanemá nástroje pro monitorování výkonu, debuggovací nástroje a podobně

– Přesouvat hru z Xboxu 360 na PS3 je podstatně složitější než když by se hra udělala nejprve na PS3, a pak přesunula na Xbox.
 

Alexander tak doporučuje pravděpodobně nejdříve začít s vývojem pro PlayStation 3, vypořádat se všemi problémy, a až pak to přesunout na Xbox 360. Držíme tak palce, aby neztratily nervy.

Autor článku