Microsoft, WP7 a nové plány v Číně

Microsoft plánuje se svým Windows Phone 7 zaujmout v Číně novou obchodní strategii. Od té si slibuje především mnohem větší rozšíření přístrojů s tímto OS než se tomu doposud povedlo jinde ve světě. Časem chce zaútočit i na Android.
Martin Tábor 26. 3. 2012

Sdílet

Windows Phone 7 je v Evropě, USA i dalších místech světa prozatím stále spíše minoritním systémem. Marketingová strategie tak nedoznala takového efektu, jak by si Microsoft ve vztahu k investovaným prostředkům jistě přál. Jedním z důvodů je podle Microsoftu i relativně vysoká cena WP7 zařízení, která je mimo jiné dána i jasně stanovenými minimálními požadavky na kvalitu hardwaru. Právě vyšší cena tak může bránit úspěšnějšímu vstupu na trh a konkurenceschopnosti s již mnohem déle zaběhlými a oblíbenými platformami v podobě Androidu od firmy Google a Apple iOS.

Poměr aktivací nových smartphonů v Číně a USA

V plánu obchodního boje po vstupu na čínský trh se jeví jako první protivník právě poslední zmíněný hráč. Zcela zásadní úlohou bude pro Microsoft v prvé řadě dosáhnout většího prodeje nových přístrojů než společnost Apple. Cena Windows Phone telefonů se má pohybovat okolo 158 dolarů a zastoupeny budou především přístrojem Lumia 610 a výrobky firem HTC a ZTE. V poslední době zažívají v Číně chytré mobilní telefony obrovský rozmach a počet nově zakoupených telefonů dokonce předstihl USA. Podle analytiků by se navíc prodej smarphonů v nejlidnatější zemi světa mohl letoz zvýšit opět o více než 50%.

Zdroj: techcrunch.com

Autor článku