Novinkou oproti předchozím ročníkům je možnost uplatnit soutěžní projekt v rámci studia na vybraných vysokých školách. Studenti tak získávají příležitost nejenom porovnat své schopnosti se zahraniční konkurencí, ale také možnost projekt po konzultaci s vyučujícím využít jako svou diplomovou, bakalářskou nebo seminární práci. V tuto chvíli mezi partnerské vysoké školy patří České vysoké učení technické v Praze, Vysoká škola báňská ? Technická univerzita Ostrava, Západočeská univerzita v Plzni a Univerzita Hradec Králové. Jednání probíhají i s dalšími vzdělávacími subjekty jako například s Vysokým učením technickým v Brně.
Týmy budou soutěžit v těchto kategoriích:
- Softwarový návrh je jedinou kategorií, ve které první kolo probíhá lokálně a český vítěz automaticky postupuje do celosvětového finále. Cílem je vytvořit softwarovou aplikaci z reálného světa, která využívá nástroje a technologie společnosti Microsoft.
- Herní návrh dává studentům za úkol vytvořit kompletní novou hru pomocí Microsoft XNA Game Studio 3.0 (nebo vyšší) a Visual Studia. Soutěžní projekt se tak může stát prvním krokem pro nastartování kariéry vývojáře her nebo podnikatele v herním průmyslu.
- Digitální media je kategorie, jejímž cílem je vytvořit webové video s vlastnoručně vytvořeným obsahem, který může prostřednictvím sítě Internet změnit dnešní svět.
- Mobilní vývoj spadá pod kategorii Softwarový návrh a jako jediný bude probíhat pouze v České republice. Úkolem studentů je vytvořit softwarovou aplikaci na platformě Windows Mobile.
- IT Challenge představuje znalostní test, který prověří, zda si student o sobě pouze myslí, že je odborník ve světě IT, nebo zda jím skutečně je.
České týmy patří i přes silnou mezinárodní konkurenci každoročně k těm nejlepším a v celosvětovém finále obsazují přední příčky. V loňském roce zlatý Lukáš Perůtka naprogramoval nejlepšího robota na světě, Imrich Živčák skončil v kategorii Roboti a Algoritmy v nejužším finále.
Zdroj: Microsoft