Microsoft versus Google: antikampaň pokračuje

<p>&#160;</p>
<p>&#160;</p>
Microsoft v poslední době svého velkého konkurenta rozhodně nešetří, o čemž dobře svědčí i jarní reklamní "antikampaň". Před nějakým časem v Redmondu připravili parodii na Dokumenty Google, přičemž nyní přišel na řadu i prohlížeč Chrome.
Martin Tábor 19. 5. 2013

Sdílet

Obyvatelům našich krajů je slovo „antikampaň“ velmi dobře známo, avšak, bohužel, možná spíše z předvolebních politických bojů. Daná marketingová strategie však rozhodně není cizí ani největším světovým firmám, za které jdou jak Microsoft, tak Google velmi dobře označit. Obě společnosti si v tomto směru pravděpodobně nejsou nic dlužny, a tak je těžké říci, co je útok a co pouze odplata. Každopádně, Microsoft přišel v nedávné době s velmi poutavým videem, majícím za cíl zcela zdiskreditovat konkurenční webovou službu Google Docs.

Office Web Apps (nahoře) a Google Docs (dole)

Jeden ze spotů se odehrává kdesi v kasinu, kde jednu z hazardních her nese název „GOOGLE DOCS“. Dva „američtí gentlemeni“ se po příchodu rozhodují, jakou hru vybrat a jeden se rozhodně právě pro hazard od Googlu. Trochu opatrnější kolega ho však od myšlenky zrazuje. Hra spočívá v tom, že má krupiér „nádherně zpracovanou prezentaci, vytvořenou v Microsoft Office“ a úkolem hráče je tento dokument otevřít za pomoci Google Docs bez ztráty dat i formátování. Podle redmondských scénáristů je to risk, který může vyústit ve „ztrátu obsahu peněženky, důvěryhodnosti i nadcházejícího povýšení“. V případě úspěchu je naopak přínos téměř nulový.

Jedna z „anti-reklam“ na Dokumenty Google

Jak riskantní hra dopadne, je jasné, nicméně hazardér z reklamy bude následkům prohry navíc čelit pouze v případě, že se ještě vůbec kdy probere z nastalé mdloby. Novější kousek pak útočí na skutečnou reklamu z dílen Googlu, kterou paroduje. Microsoft osočuje Google z využívání osobních údajů a sledování lidí, což následně proměňuje na závratné finanční zisky. Reklama má zkrátka poukázat na to, že Velký bratr Google sám přiznává možnost, sledovat Vás dnes již doslova kdekoli.

Google: sledování a „okrádání“ – nyní všude!

Produktům které firmy dát přednost, si musí vybrat každý uživatel sám na základě vlastní potřeb, možností a preferencí. Každopádně, problém s kompatibilitou formátů od Microsoftu je snad odvěký a  je zapříčiněn z velké části právě ze strany samotného softwarového hegemona. Microsoft v některých segmentech trhu pouze využívá své převahy, což se projevuje využíváním proprietárních technologií či pouze částečným dodržováním otevřených norem a standardů. Přesně to je případ i nových XML formátů Office.

Zdroj: screenwerk.com, chromestory.com

Autor článku