Microsoft umisťuje reklamu před obchody Apple

Mezi společnostmi Apple a Microsoft se rozhořel doslova marketingový boj. Reklamní oddělení obou firem stále přemýšlejí, jak svého konkurenta přebít či dokonce zesměšnit. Nejnověji umístil Microsoft reklamu před obchody Apple.
David Sillmen 3. 11. 2008

Sdílet

Již několik měsíců probíhá velká reklamní válka mezi společnostmi Apple a Microsoft. Druhá jmenovaná firma vyhradila stovky milionů dolarů na „brandování“ Windows, a to v přímé návaznosti na obdobnou kampaň Apple, která propagovala Macy. Občas to sice vypadá jako humorný boj, jelikož obě společnosti na sebe neváhají v reklamních spotech (ne)nápadně odkazovat a hanit, ale je třeba si uvědomit, že tady jde opravdu o hodně. Microsoft část sumy na reklamu vyhradil dokonce na plakáty, které se cíleně objevují před značkovými obchody Apple. Server AppleInsider skutečně zaznamenal jejich nebývale zvýšený výskyt. Řeč je pochopitelně o západních, tedy nejvíce lukrativních trzích, například USA, Německu či Velké Británii.

Reklama je součástí kampaně „I am a PC“, ve které vystupuje řada známých i neznámých lidí a v podstatě hájí dominanci počítačů a tím pádem i prakticky monopolního operačního systému Windows. Kampaně se mohou účastnit i obyčejní lidé – Microsoft jim dává na svých stránkách prostor k tomu, aby předvedli, jak moc „jsou počítačem“.

Autor článku