Již několik měsíců probíhá velká reklamní válka mezi společnostmi Apple a Microsoft. Druhá jmenovaná firma vyhradila stovky milionů dolarů na „brandování“ Windows, a to v přímé návaznosti na obdobnou kampaň Apple, která propagovala Macy. Občas to sice vypadá jako humorný boj, jelikož obě společnosti na sebe neváhají v reklamních spotech (ne)nápadně odkazovat a hanit, ale je třeba si uvědomit, že tady jde opravdu o hodně. Microsoft část sumy na reklamu vyhradil dokonce na plakáty, které se cíleně objevují před značkovými obchody Apple. Server AppleInsider skutečně zaznamenal jejich nebývale zvýšený výskyt. Řeč je pochopitelně o západních, tedy nejvíce lukrativních trzích, například USA, Německu či Velké Británii.
Reklama je součástí kampaně „I am a PC“, ve které vystupuje řada známých i neznámých lidí a v podstatě hájí dominanci počítačů a tím pádem i prakticky monopolního operačního systému Windows. Kampaně se mohou účastnit i obyčejní lidé – Microsoft jim dává na svých stránkách prostor k tomu, aby předvedli, jak moc „jsou počítačem“.