Být největším hráčem na trhu s internetovými prohlížeči je dvousečná zbraň. Přesvědčuje se o tom Microsoft, kterému se jen velmi pomalu daří snižovat podíl internetového prohlížeče Internet Explorer 6, který se svého času zabydlel na domácích i firemních počítačích a dosud z nich nezmizel. Je to tak trochu fenomén laických uživatelů, který je mezi uživateli Internet Exploreru nejvíc. Právě oni totiž příliš netíhnou k pravidelnému updatování verzí, ale zároveň jsou slyšet, když je narušena jejich bezpečnost přes některou z děr prohlížeče, které už v novější, osmé verzi nejsou.
Microsoft je přesvědčen, že také proto klesá jeho podíl na trhu s internetovými prohlížeči. Nedávno se propadl už pod šedesát procent. Podle všeho totiž ti, které Internet Explorer 6 definitivně naštve, nepřecházejí na Internet Explorer 8, nýbrž ke konkurenci, která je v poslední době vidět a slyšet. Microsoft tak nyní spouští iniciativu, která je zaměřena na podnikovou sféru a jejímž cílem je pomoct firmám s přechodem z Internet Exploreru 6 na Internet Explorer 8. Společnost tak chce vlastním tlakem snížit podíl IE 6 co nejvíc k nule.
Zdroj: PCGH