Microsoft těžil z vývoje procesoru pro Playstation 3

<p>&#160;</p>
<p>&#160;</p>
Po letech začínají proplouvat na povrch zajímavé informace provázející vývoj nové generace herních konzolí. Podle všeho mají Playstation 3 a Xbox 360 společné více, než se na první pohled může zdát.
David Sillmen 5. 1. 2009

Sdílet

Inženýr IBM promluvil. Tak by se dala nazývat kauza, která se aktuálně rozhořela nad tím, jak vlastně probíhal vývoj konzolí, které momentálně vládnou trhu, tedy Xbox 360 a Playstation 3 (na chvíli pomineme, že Nintendo Wii je ještě před nimi). Bývalý inženýr IBM David Shippy totiž prozradil, jak moc se vývoj obou konzolí vlastně prolínal. Jedná se přitom zejména o procesory obou mašinek. Ty totiž oba vznikaly v laboratořích a dílnách IBM.

Jako první přišlo Sony s požadavkem na revoluční Cell procesor. To se psal rok 2001 a práce na specifickém projektu pro nové Playstation začalo. Paradoxní je, že Microsoft přišel až v roce 2002. Chtěl také procesor, který je znám pod názvem Xenon. Ačkoliv není tak revoluční jako Cell, také běží na PowerPC architektuře. Shippy přitom tvrdí, že IBM použilo poznatky z vývoje Cell procesoru k tvorbě Xenonu. Neocitlo se tak v žádném rozporu se zákonem, maximálně tak morálním kodexem, jelikož Sony se o tom v té době nedozvědělo.

Je to o to zapeklitější, že vývoj Xenonu byl nakonec dokončen dříve a Xbox 360 mohl být na trh uveden již koncem roku 2005, zatímco Sony to trvalo ještě o rok déle.

Autor článku