Microsoft se spojí s Yahoo proti Google

<p>&#160;</p>
<p>&#160;</p>
Zhruba rok po neúspěšném pokusu Microsoftu o převzetí Yahoo se rýsuje reálná spolupráce v oblasti vyhledávání. Obě společnosti si uvědomily, že jen společnými silami mohou přemoci obra jménem Google.
David Sillmen 29. 7. 2009

Sdílet

Je tomu zhruba rok, co se Microsoft neúspěšně pokoušel převzít Yahoo a nabízel za něj horentní sumy. Ani ty nebyly vedení Yahoo dost dobré, což se s náhle udeřivší finanční krizí ukázalo být jako obrovský omyl. Yahoo mohlo být prodáno v nejlepší době, dnes si může o tehdejší kupní nabídce jen zdát a ostatně, v současnosti má každý dost problémů sám se sebou a s velkými obchody se šetří. Microsoft a Yahoo ale již brzy velmi pravděpodobně skončí ruku v ruce, byť trochu jiným způsobem a aniž by došlo k majetkovým převodům.

V podstatě už se jen čeká na oznámení dohody mezi Microsoftem a Yahoo o tom, že Yahoo bude využívat vyhledávací engine Microsoftu, tedy ten, který nyní funguje samostatně pod označením Bing. Obě firmy si od toho slibují jak nastartování svých projektů (v případě Yahoo skomírajícího, v případě Microsoftu začínajícího), tak spojení sil v boji proti Google, s nímž by jednotlivě zápolily jen velmi obtížně. Momentálně má vyhledávání Yahoo podíl na trhu 11,04%, zatímco úspěšně startující Bing 8,23%. Oproti Google s 78,48% je to ale stále málo.

Podle odborníků jde o skutečně významný krok, jehož výsledky je ale obtížné odhadovat. Náskok Google je enormní a i spojeným silám může odolat. Na druhou stranu, především Microsoft je odhodlán investovat do vyhledávání obrovské sumy. Yahoo má zase dlouholeté know-how, jež s pomocí z vnějšku přicházejících financí může opět prosadit v praxi.

Zdroj: PCW

Autor článku