Je tomu zhruba rok, co se Microsoft neúspěšně pokoušel převzít Yahoo a nabízel za něj horentní sumy. Ani ty nebyly vedení Yahoo dost dobré, což se s náhle udeřivší finanční krizí ukázalo být jako obrovský omyl. Yahoo mohlo být prodáno v nejlepší době, dnes si může o tehdejší kupní nabídce jen zdát a ostatně, v současnosti má každý dost problémů sám se sebou a s velkými obchody se šetří. Microsoft a Yahoo ale již brzy velmi pravděpodobně skončí ruku v ruce, byť trochu jiným způsobem a aniž by došlo k majetkovým převodům.
V podstatě už se jen čeká na oznámení dohody mezi Microsoftem a Yahoo o tom, že Yahoo bude využívat vyhledávací engine Microsoftu, tedy ten, který nyní funguje samostatně pod označením Bing. Obě firmy si od toho slibují jak nastartování svých projektů (v případě Yahoo skomírajícího, v případě Microsoftu začínajícího), tak spojení sil v boji proti Google, s nímž by jednotlivě zápolily jen velmi obtížně. Momentálně má vyhledávání Yahoo podíl na trhu 11,04%, zatímco úspěšně startující Bing 8,23%. Oproti Google s 78,48% je to ale stále málo.
Podle odborníků jde o skutečně významný krok, jehož výsledky je ale obtížné odhadovat. Náskok Google je enormní a i spojeným silám může odolat. Na druhou stranu, především Microsoft je odhodlán investovat do vyhledávání obrovské sumy. Yahoo má zase dlouholeté know-how, jež s pomocí z vnějšku přicházejících financí může opět prosadit v praxi.
Zdroj: PCW