Microsoft podpoří Vistu rozsáhlou kampaní

O tom, že operační systém Microsoftu Vista nesplnil a nesplňuje očekávání mocného impéria, nemůže být pochyb. Stačí jen podívat se kolem sebe a k velkému překvapení zjistíte, kolik uživatelů se vrátilo třeba k oblíbeným "xpéčkám".
Leoš Vychodil 11. 9. 2008

Sdílet

A právě s tím se rozhodl Microsoft něco udělat. Příčinou je neuspokojivá situace na trhu ze strany konkurence, kdy například Apple vykázal v počtu zařízení na americkém trhu ve druhém čtvrtletí podíl 8,5%, meziročně pak vzrostl jeho podíl o 38%. Apple si tak vede výrazně lépe než celý trh, který stoupl jen o 4,2%. Navíc se objevila masivní mediální kampaň Mac versus PC, který má obchodní výsledky Applu ještě vylepšit.

To vše je samozřejmě problém pro Microsoft, neboť právě jeho operačními systémy jsou PC nejčastěji vybavována. Ačkoli se tedy na světe prodalo již více než 180 miliónů licenci k Vistě, druhým důvodem pro rozsáhlou kampaň Microsoftu v hodnotě 300 mil. dolarů je fakt, že se spoustě uživatelům nelíbí jakási špatná obslužnost či těžkopádnost tohoto systému a proto se raději vrátili k osvědčeným Windows XP, které navíc po posledním balíčku SP3 jsou celkem dobře a stabilně odladěné. Co tedy bude součástí kampaně? Prvním počinem bylo oslovení zakladatele Microsoftu Billa Gatese, který si zahrál v reklamním klipu spolu s komikem Jerrym Seinfeldem.

O vypovídajících schopnostech tohoto klipu si udělejte obrátek sami. Dalším krokem je pomoc vyškolených specialistů na Windows a jejich zaměření na maloobchodní sítě tak, aby stoupla důvěra v systém u konečných zákazníků. Maximální měrou se zároveň bude jednat s velkými výrobci nových PC tak, aby jejich stroje byly optimalizované pro Vistu a tím došlo ke zrychlení práce počítačů s tímto OS, sám Microsoft tyto PC označuje za „Počítače nové generace“.

Uvidíme, zda náklady do celé kampaně přinesou kladný výsledek a zda se konečně Microsoftu podaří rozehnat mraky, které od počátku uvedení na trh operační systém Microsoft Vista přikrývají.

Autor článku