Zatímco domácnosti si stále více rozumí s alternativami kancelářského balíku od Microsoftu, tedy například s Google Apps nebo OpenOffice, učí se je využívat a zjišťují, že jim stačí, podniky zatím nevidí příliš důvodů, proč přestupovat ze zavedených Office. A podle analytiků to tak bude ještě nějakou dobu. Rozhodně nelze v případě Microsoft Office 2010 čekat, že by se masivně propadl jejich prodej oproti předchozím verzím. Podle analytičky Sheri McLeish podnikatelům Office vyhovují, přestože jeho licence není zrovna levná.
Zajímavé jsou statistiky. Ve Spojených státech amerických používají pouhá 4% podniků byznysovou verzi Google Apps. 81% firem využívá dosud nejnovější Microsoft Office 2007 a 57% starší verzi Office 2003. 10% společností, zejména pak těch menších, používá OpenOffice. Do statistik se se 3% dostal ještě webový kancelářský balík Zoho, který tak překvapivě dotírá na Google Apps. Microsoft se nechystá ke snížení cen za licence, ovšem nabízí rozšířené služby, například Office Web Apps, tedy kancelářské aplikace online.
Zdroj: PCW