Softwarový obr Microsoft momentálně testuje zajímavou platformu, která má pomoci především podnikům v tom, vypozorovat a pochopit trendy v oblasti Webu 2.0 mnohem rychleji než doposud. Tím jim na ně rovněž umožní zareagovat. Produkt, který bude v následujících měsících podroben testování početné skupiny testerů, se jmenuje Looking Glass. Měl by fungovat především jako „feedreader“ a monitorovací utilita pro sociální média (sítě).
Platforma bude využitelná mnoha způsoby. V zásadě by měla fungovat tak, že bude sbírat informace z rozličných zdrojů Webu 2.0 a tyto pak porovnávat se zákaznickými databankami, servisními centry nebo prodejními statistikami. Looking Glass tak vybere pro dotyčnou firmu zajímavé informace na sítích jako Facebook, Twitter či Youtube a poskytne je přes Outlook nebo Sharepoint.
Využitelnost by mohla být zhruba následující: pakliže si například nějaký blogger bude stěžovat na kvalitu produktu dané firmy, může PR oddělení rychle zjistit, zda jde o dobrého a stabilního zákazníka či notorického rýpala. Pokud vyhodnotí, že by takového zákazníka nerada ztratila, může firma patřičně zareagovat.
Pravděpodobně tak půjde o zajímavý zdroj systematicky tříděných informací, zároveň však opět o zvýšení kontroly uživatelů na internetu. Jistě není třeba připomínat, že se tento systém dá využít i marketingovým způsobem a pro vyšší efektivitu reklamních kampaní.
Zdroj: PCW