Kumo se změní na mohutně propagovaný Bing

<p>&#160;</p>
<p>&#160;</p>
Chystaný internetový vyhledávač Microsoftu se s velkou pravděpodobností přejmenuje z pracovního názvu Kumo na údernější Bing. Softwarový gigant ho přitom hodlá masivně propagovat všude možně.
David Sillmen 27. 5. 2009

Sdílet

O tom, že je oznámení nového internetového vyhledávače, tentokrát od Microsoftu, na spadnutí, snad už nikdo nepochybuje. Dosud byl projekt znám pod pracovním názvem Kumo, pod kterým ho Microsoft nedávno v podstatě dokončil a teď podle všeho čeká na příhodnou chvíli pro masivní start. Americkému magazínu PC World se podařilo zjistit, že Kumo nebude marketingový název, ale že vyhledávač ponese údernější jméno Bing.

Co je ale podstatnější, to je skutečnost, že Microsoft chce do reklamní kampaně s cílem prosadit nový vyhledávač, nalít obrovské množství prostředků. Startovní rozpočet pro reklamu je stanoven na 80 až 100 milionů dolarů. Pro srovnání: Google za propagaci v minulém roce utratil 25 milionů dolarů. Microsoft se tak rozhodl pro rychlý skok vpřed a nebude vyhledávač budovat takříkajíc od zdola a postupně si získávat popularitu. Je pravdou, že Google už má tak silnou pozici, že by se to pravděpodobně nepovedlo. A Microsoft chce za každou cenu hrát vyrovnanou hru.

Microsoft se v poslední době vůbec hodně soustředí na reklamu v televizích, rádiích, internetu či tištěných médií. A podle odborníků mu to vychází. Například agresivní spoty zamířené proti Apple slaví úspěch. Podobně by měl Microsoft přistupovat i k propagaci nového vyhledávače, prý ale konkurenci nebude přímo jmenovat. Bude se snažit zdůraznit především výhody svého produktu, které se nesou ve jménu mnohem přesnějšího vyhledávání, schopnosti odpovídat na otázky a větší provázanosti. K představení Bingu by mělo dojít už v červnu.

Zdroj: PCW

Autor článku