Kumo - Microsoft útočí na Google

<p>&#160;</p>
<p>&#160;</p>
Microsoftu leží v žaludku obrovský úspěch společnosti Google a rád by z trhu s internetovými vyhledávači také něco ukousl. Proto už odstartoval betaverzi vyhledávače jménem Kumo, který má být revolucí.
David Sillmen 22. 4. 2009

Sdílet

Úspěch internetového vyhledávače Google je enormní a málokdo si dovede představit, že by mohl být v nějaké dohledné době zmařen. Přesně to si ale přeje Microsoft, který se snaží všemi způsoby na Google aspoň dotáhnout. Zkoušel to pohlcením Yahoo, což se nakonec nepodařilo, a tak vše vsadil na druhou kartu – a tou je radikální vylepšení vlastního vyhledávače Windows Live Search. Z něj by se mělo již brzy stát Kumo – vyhledávač, který Microsoft prezentuje takřka jako revoluční kousek. Dokonce už odstartoval jeho betaverzi. K té mají ale zatím přístup pouze zaměstnanci Microsoftu – pravděpodobně proto, aby společnost neodhalila své trumfy dříve, než by bylo třeba.

Nějaká fakta jsou ale přece jen známa. Například, že výsledky vyhledávání budou tematicky strukturované. Kumo by k nim navíc mělo přihodit další slova spjatá s tím vyhledávaným, a to proto, aby došlo k dalšímu zúžení a filtraci vyhledávání. Tím by se mělo celkem jednoduše dát dojít až k velmi precizním výsledkům. K tomu bude Kumo rozumět otázkám a dodávat webové stránky, které na ně nabízejí odpověď. Projekt vzniká v relativní tichosti a zůstává otázkou, kdy s ním Microsoft vyrukuje. Jelikož jde o hodně, dá se očekávat, že si na něm dá záležet a odstartuje teprve ve chvíli, kdy si bude úspěchem jist.

Zdroj: E-commerce, PCW, vlastní

Autor článku