Komunitní sociální síť Myspace vznikla v roce 2003 a za deset let své existence již několikrát změnila majitele. V současné době patří internetový projekt se sloganem „A place for friends“ společnosti Specific Media, která jej cca před dvěma lety koupila za 35 miliónů dolarů. Původně měla služba fungovat jako dnes běžná sociální síť s tím, že se majitelé navíc snažili přilákat známé hvězdy hudebního průmyslu, jež by následně přilákaly zase danou zájmovou skupinu uživatelů. To se na začátku i poměrně dařilo, avšak síti Myspace později skřížil cestu především Facebook či Twitter.
Nový web sítě Myspace.com
Dnes tedy sociální síť Myspace bojuje v konkurenci projektů jako Facebook, Google+ a dalších v podstatě o své holé přežití, čehož se vlastníci aktuálně pokusili dosáhnout i radikální změnou designu služby. Na první pohled je zřejmé, že skutečně nezůstal „kámen na kameni“ a subjektivně lze říci, že omlazení webovým stránkám skutečně velmi pomohlo. Design je původní a nesnaží se kopírovat své konkurenty, což může řadu uživatelů větších sítí minimálně přímět k tomu, aby o Myspace uvažovali jako o zajímavé alternativě. Připočteme-li některé bonusové mediální funkce, má minoritní síť rozhodně i dnes stále co nabídnout.
Zdroj: thenextweb.com