Komentář: Dungeon Siege 3 na cestě do pekel

<p>&#160;</p>
<p>&#160;</p>
Třetí díl akčního RPG ala Diablo odhaluje detaily kolem multiplayeru, který bude jedním ze základních stavebních kamenů hratelnosti. Tvůrci překvapivě odhalili, že singleplayer bude přísně odříznutý od multiplayeru.
Jiří Škrampal 2. 3. 2011

Sdílet

Hlavní producent hry Dungeon Siege 3 v rozhovoru pro Destructoid prozradil několik detailů o multiplayeru chystaného akčního RPG Dungeon Siege 3.

Na rozdíl od prvních dvou dílu bude trojka plná změn, poprvé se totiž kromě PC chystá i na konzole. Velmi kontroverzně působí oznámení, že hra bude rozdělena na singleplayer a multiplayer, přičemž charaktery z jednotlivých módů budou nepřenesitelné (!). Podle slov producenta Nathana Davise bude hra především o propracovaném příběhu. V multiplayeru tak kromě jiných omezení nebudou dva hráči moct mít stejný charakter, protože by to nedávalo smysl.

Hratelně komentuje:

Těžko říct, jestli rozhodnutí o odstřižení multiplayeru a příběhové kampaně vzniklo v hlavách vývojářů z Obsidian Entertainment nebo producentů ze Square-Enixu, autor téhle geniální myšlenky se ale zcela nepochybně zbláznil.

Dungeon Siege 3 že bude především o propracovaném příběhu? To je jako by Rockstar oznámil, že GTA 5 bude point n click adventura. Oba předchozí díly byly špičkovou zábavou především díky multiplayeru. Ten ve třetím díle prakticky přestane existovat. Bude to jen malý doplněk ve stylu Fable. Mezi jednotlivými herními módy budete sdílet jen jakési zkušenostní body, nejspíš ve stylu Call of Duty k odemčení určitých předmětů.

Na stupnici absurdity je velmi vysoko i tvrzení, že hráči v multiplayeru nemohou hrát za stejné postavy, protože ve scénáři příběhu je napsáno, že každý hrdina byl přítomen jen v jednom exempláři. Upřímně řečeno, ani u prvního a už vůbec ne u druhého Dungeon Siege nebyl příběh žádným skvostem a pokud jste ho zcela ignorovali, o nic podstatného jste ve hře nepřišli. Příběh třetího dílu bude nejspíš opravdová perla, když jdou kvůli němu stranou herní mechanismy, na kterých celá série stojí.

Je zajímavé, že u Diabla 2 parta tří kouzelnic, čtyř paladinů nebo pěti barbarů nikomu herní zážitek nezruinovala.

Obsidian by měl zmrzačení a faktické vypuštění klasického multiplayeru ještě zvážit. Argument, že se vše musí podřídit příběhu hry, jednoduše nedává smysl.
 

Autor článku