Microsoft se vynasnažil, aby jeho zpráva o cenách Windows 7 byla náležitě slyšet. Považuje totiž v podstatě stejné ceny jako u Windows Vista za velký marketingový tahák. Vždyť Windows 7 nabízí podstatně více funkcí a je odladěnější. Některé verze pak budou dokonce stát o něco méně než Windows Vista. A aby toho nebylo málo, ohlásila společnost zvláštní akci trvající do 11. července, která však platí zatím jen pro americké obchody.
Kdo si do tohoto data předobjedná Windows 7 Home nebo Professional Edition, coby upgrade z Vista zaplatí jen 49 (900 Kč, respektive 99 dolarů (1800 Kč). Klíč či médium se systémem pak obdrží až po 22. říjnu, nicméně výrazně ušetří. Po tomto datu mají být ceny už standardní: 119, respektive 199 dolarů pro zmíněné verze. Ultimate verze žádná sleva nečeká – už od nynějška je možné ho předobjednat za 219 dolarů.
Slevy se netýkají ani klasických krabicových, tedy plných verzí. Za Home Premium zaplatí v USA 199 dolarů (3600 Kč), za Professional 299 dolarů (5400 Kč) a za Ultimate 319 dolarů (5800 Kč). Dá se očekávat, že ceny v České republice budou podobné, možná lehce vyšší. Jejich přesná hladina zatím nebyla stanovena.
Experti jako například Stephen Baker z analytické společnost NPD soudí, že jsou ceny nastaveny příliš vysoko. S takovou cenovou hladinou si prý lidé, a to i z vyspělých západních zemí, upgrade například z Windows XP odpustí. Hospodářská recese silně postihla i Američany, kteří začali nebývale šetřit a i pro ně, coby někdejší tahounu prodejů, jsou takové výdaje za produkty, které se dají oželet, příliš vysoké. Baker podrobil kritice i absenci balíčků pro rodiny. Microsoft sice už plánuje další výhodné prodejní akce, pravděpodobně jich ale bude muset uspořádat výrazně vyšší množství, než předpokládal.
Prodeje by totiž skutečně nemusely být tak vysoké, jak se čeká. Je třeba si uvědomit, že většinu lidí stále nic zásadního netlačí od opuštění Windows XP a přechodu na nový systém. Už si vyzkoušeli, že se jedna generace dá přeskočit, tak proč to nezkusit ještě jednou? Motivací k přechodu by dnes měla být ze všeho nejvíce právě cena. Určitou možností například je jakési trvalé zvýhodnění cen pro různé skupiny lidé, jež by ve výsledku pokryly celou společnost.
Zdroje: Computerworld , PCW