Hlavní navigace

John Carmack dostane cenu za celoživotní dílo

<p>&#160;</p>
A to ne cenu ledajakou, ale přímo Lifetime Achievement Award v Game Developers Choice Awards prestižní konference GDC. Aneb začalo to kdysi s Commander Keenem, Wolfenstainem a Doomem.
Jiří Škrampal 24. 2. 2010

Sdílet

John Carmack je na scéně vývoje počítačových her velkou rybou od doby, co 286tky zmohly na jakous takous 3D grafiku. I když série Commander Keen byla úspěšná, skutečnou legendou se stala až hra Wolfenstein 3D.

Studio ID Software, které založil společně s dnes lehce kontroverzním Johnem Romerem, tak definovalo jeden z nejoblíbenějších žánrů současnosti, FPS, neboli střílečky viděné z pohledu vlastních očí.

Následovaly hry Doom, Doom 2, Quake, Quake 2 a Quake 3: Arena, které jasně dávaly tušit, že se hlavní záběr firmy přesouvá z herního designu na vývoj a licencování 3D enginů.

Rozporuplně byla přijata hra Doom 3, kterou spousta hráčů i kritiků odsoudila, jako předražené technické demo.

V současnosti se Carmack soustředí na vývoj enginu pro hru Rage, která je poprvé v historii společnosti vyvíjena primárně na konzole, na jejichž omezenost PCčkář Carmack často peprně nadává.

Jen málo osobností herního světa ovlivnilo svět počítačových her právě tak jako Carmack, potažmo ID Software a můžeme jen spekulovat, jak by bez něj dnes vypadaly akční hry. Prestižní cenu za celoživotní dílo si jistě zaslouží.

zdroj: www.kotaku.com

Autor článku