John Carmack je na scéně vývoje počítačových her velkou rybou od doby, co 286tky zmohly na jakous takous 3D grafiku. I když série Commander Keen byla úspěšná, skutečnou legendou se stala až hra Wolfenstein 3D.
Studio ID Software, které založil společně s dnes lehce kontroverzním Johnem Romerem, tak definovalo jeden z nejoblíbenějších žánrů současnosti, FPS, neboli střílečky viděné z pohledu vlastních očí.
Následovaly hry Doom, Doom 2, Quake, Quake 2 a Quake 3: Arena, které jasně dávaly tušit, že se hlavní záběr firmy přesouvá z herního designu na vývoj a licencování 3D enginů.
Rozporuplně byla přijata hra Doom 3, kterou spousta hráčů i kritiků odsoudila, jako předražené technické demo.
V současnosti se Carmack soustředí na vývoj enginu pro hru Rage, která je poprvé v historii společnosti vyvíjena primárně na konzole, na jejichž omezenost PCčkář Carmack často peprně nadává.
Jen málo osobností herního světa ovlivnilo svět počítačových her právě tak jako Carmack, potažmo ID Software a můžeme jen spekulovat, jak by bez něj dnes vypadaly akční hry. Prestižní cenu za celoživotní dílo si jistě zaslouží.
zdroj: www.kotaku.com