Představení tabletu od Apple – iPad – nebylo tak velkolepé, jak jsme u této společnosti zvyklí. Zřejmě také proto, že se o iPadu vědělo dopředu a tablet přeci jen není tak přitažlivý jako smartphone nebo hudební přehrávač. O iPadu tak mnozí mluvili skepticky. Pravděpodobně k tomu ale nebyl vůbec důvod. Analytici dokonce předpokládají, že v prvních třech měsících prodeje půjde o nejúspěšnější produkt Apple všech dob. Měl by překonat dokonce prodeje iPhone v tomto období. V delším časovém horizontu by sice iPhone měl v interním souboji zvítězit, ale to je logické – potenciálních zákazníků je u smartphonů více než u tabletů.
Analýza respektovaného časopisu Forbes dokonce předpokládá, že do konce tohoto roku se prodá na pět milionů iPadu. Střízlivější odhady hovoří o stále solidních 2,5 milionech. Analýzy už mohou vycházet z údajů z předprodeje. Ty sice nejsou veřejné, ale deník Wall Street Journal píše o stovkách tisíc iPadech, které už měly být předobjednány. Do 3. dubna, kdy má dojít k zahájení prodeje, ještě nějaké přibudou. První dny prodeje navíc budou tradičně silné, tudíž první várky dost možná nedokáží uspokojit poptávku. I to patří k taktice Apple. Určitá nedostatkovost totiž ještě podporuje zájem o produkt.
Zdroj: PCW