Jedním z limitů kontextové reklamy jsou právě klíčová slova, na kterých je tento model postaven. Dát dohromady tu správnou sadu slov dá nějakou práci. Živnostník se s tím popere sám, firmy jsou nuceny do svých procesů přidat další článek, ať už je to v podobě SEO/SEM agentury, dalšího zaměstnace nebo jinak.
Určitou ukázkou kam kontextová reklama možná směřuje, by mohl být startup ContextWeb se svojí sítí <a href=„http://exchange.contextweb.com/“ mce_href=„http://exchange.contextweb.com/“>ADSDAQ. Vhodná klíčová slova za marketéry vybírá samotný algoritmus služby ADSDAQ Exchange. Tyto slova jsou potom k inzerátů přiřazovány v reálném čase. Zdroj: <a mce_href=„http://www.bizreport.com/2008/08/contextweb_takes_contextual_advertising_to_the_next_generati.html“ href=„http://www.bizreport.com/2008/08/contextweb_takes_contextual_advertising_to_the_next_generati.html“>BizReport