Japonka obviněna za virtuální vraždu

Třiačtyřicetiletá Japonka neunesla tíhu virtuálního rozvodu v počítačové hře a rozhodla se zabít svého virtuálního manžela. Byla zatčena a hrozí jí pět let vězení - ovšem ve skutečnosti.
David Sillmen 26. 10. 2008

Sdílet

Máte počítačové hry stále za okrajovou zábavu? Následující zpráva vám možná vyrazí dech. V Japonsku se stal vskutku unikátní případ, který teď řeší tamní policie a prokuratura. Třiačtyřicetiletá žena, v reálném životě vyučijící hře na piano, se natolik ponořila do hraní  online počítačové hry Maple Story (v Japonsku oblíbená obdoba Second Life – pozn. red.), že si neuvědomila důsledky svých činů. Ty následovaly poté, co se dozvěděla, že její virtuální manžel, se kterým byla sezdána pouze ve hře, ji náhle opouští. Toto oznámení neunesla a rozhodla se jednat. Postavičku virtuálního exmanžela zabila. Jak? Zneužila znalosti jeho přihlašovacích údajů, díky nim se připojila na jeho účet a piplaný charakter muže nechala zemřít.

To si však v reálu třiatřicetiletý úřadník nechtěl nechat líbit, a poté, co ztrátu oplakal, oznámil jí na policii. Ta okamžitě začala s vyšetřováním a poměrně brzy odhalila ženu, která nijak nezametla stopy. Obvinila jí ze zneužití osobních údajů a manipulování s nehmotným majetkem. Za to jí hrozí trest odnětí svobody až na pět let a k tomu pokuta dosahující maximální výše kolem sta tisíc korun.

Maple Story je velmi komplexní hrou, která staví především na budování vztahů mezi jednotlivými uživateli. Vznikají tu nejrůznější virtuální spolky, postavy mají své domy, mohou si kupovat věci a v neposlední řadě vstupují také do manželství. Japonci jsou přitom známí tím, že se do virtuálních světů ponořují možná více, než by bylo zdrávo. A pak dochází k takto nepravděpodobným případům. Porušování virtuálního práva je přitom stále běžnější. Kdo ví, zda brzy nedojde k revizi zákoníku.

Autor článku