Hry nemají morální rozhodnutí, ale strategická, říká Valve

<p>&#160;</p>
<p>&#160;</p>
Chet Faliszek, přední autor z Valve, prohlásil, že ve hrách neexistuje nic, jako "morální rozhodnutí", ačkoliv hry jako Fable, BioShock, inFamous a další říkají pravý opak.

Sdílet

„Ve hře to není nikdy reálné morální rozhodnutí, protože s ním pak nemusíte dál žít. V našich hrách děláme věci tak, aby vás nutily lépe se chovat, spolupracovat, zkrátka vzájemně ovlivňovat hru, ale nemyslím, že se jedná o morální rozhodnutí,“ řekl Faliszek.

„Nemyslím, že by vás hra donutila dělat morální rozhodnutí. Hra vám umožní být zlý, dělat špatné věci. V Grand Theft Auto můžete jezdit kolem dokola a přejíždět lidi, ale hádejte co – v reálném životě to nedělám.“

„Takže když se bavíme o dělání morálních rozhodnutí ve hře, tak mi to přijde prostě divné. Nemyslím si, že jde o morální rozhodnutí, která mám na mysli. Ve hrách je něco jiného – spíš jako strategické rozhodnutí – rozhodnutí, které platí pro svět uvnitř. Ono morální platí pro svět venku, a to zkrátka ve hrách nevidím.“

Autor článku