Ve vyspělém světě se poměrně rychle uplatnil jakýsi konsenzus v oblasti domén. Pokud si někdo zaregistruje doménu, jež se kryje s nějakou známou značkou, ve většině případů ji musí odevzdat bez náhrady. Je to samozřejmě snaha zamezit spekulantům ve výnosných a parazitních obchodech. Zjevně to má ale i své vedlejší účinky. Například rodinné jméno Shell nesmí být dále používáno. Celá diskuze kolem tohoto tématu může brzy dostat novou dimenzi. Problém by totiž mohl být s uživatelskými jmény na sociálních sítích, které stále častěji využívají také velké firmy. Například pod adresami myspace.com/apple, twitter.com/apple či youtube.com/apple se rozhodně neskrývá výrobce Maců a iPhonů, nýbrž soukromé osoby. Za určitých okolností by mělo být možné tyto osoby vyšachovat, obzvlášť pokud – stejně jako v obou posledně zmíněných případech – účty zjevně nepoužívají.
Dosud pro to však neexistují žádná pravidla. U Twitteru je však známo, že člověk může podat stížnost ve chvíli, kdy se za něj vydává někdo jiný. Často se to přihodí zejména u známých osobností, jako jsou například herci. Odborníci tvrdí, že nadcházející dohady o využití značek mohou v masivní míře skončit u soudů. Především v USA potom bude záležet na vynesených soudních rozsudcích, v tomto případě precedentech, podle kterých se bude postupovat i ve zbytku případů.
Zdroj: vlastní, AFS