Google zvýšil náskok na Yahoo a Microsoft

<p>&#160;</p>
<p>&#160;</p>
Společnosti Yahoo a Microsoft rozhodně nemají důvod k vánoční radosti. Nový průzkum trhu ve Spojených státech amerických prokázal, že obě společnosti ztratily podíl ve vyhledávání. Samozřejmě ve prospěch Google.
David Sillmen 24. 12. 2008

Sdílet

Již nějakou dobu se spekuluje o tom, že Microsoft přejmenuje svůj internetový vyhledávač. Jednoduše proto, že s Microsoft Live Search evidentně dosáhl maxima a dál už vlak nejede. Leda tak zpátky, což se ukazuje na nejnovějším, pro Microsoft velmi ztrátovém, průzkumu. Nový název a image by vyhledávací službě zřejmě prospěly, ale je otázkou, zda je vůbec možné začít významněji náskok dominantního Google stahovat. Ten si totiž za poslední měsíce opět zlepšil pozici a je jedním ze šťastlivců těchto problematických dob.

Čísla získaná společností ComScore, která se zabývá internetovými analýzami, hovoří naprosto jasně. V listopadu si Google přivlastnil 63,5% všech internetových otázek a vyhledávání ve Spojených státech amerických. To je solidní nárůst o 0,4% oproti říjnu. Yahoo si připsalo 20,4% a Microsoft Live Search jen 8,3%, to znamená ztrátu 0,1%, respektive 0,2%. Stále se přitom spekuluje o možném koupení Yahoo ze strany Microsoftu. Ten už má zájem ale jen o vyhledávací část koncernu, za kterou je ochoten zaplatit kolem 20 miliard dolarů.

Autor článku