Služba Google AdWords je jeden z nejpoužívanějších reklamních systémů na internetu a využívá ji obrovské množství velkých i malých firem po celém světě. Umožňuje zobrazování kontextové reklamy a zadavatel má díky cenovým podmínkám poměrně velkou šanci, že se investované peníze skutečně efektivně zúročí. Zároveň má relativně podrobný přehled o veškerých nákladech. Přesto, že je inzerce AdWords cílena poměrně dobře vzhledem ke kontextu obsahu, je některé reklamy vhodné zacílit na mnohem užší vzorek populace. Právě tyto funkce nyní Google značně vylepšil a AdWords tak umožňují spustit reklamní kampaň pro konkrétni demografickou skupinu uživatelů.
Google AdWords – ilustrační obrázek
Google začal nové funkce testovat přibližně před rokem a ve verzi beta tak nabídl zobrazování konkrétní inzerce např. podle věku a pohlaví. Aktuálně byla tato možnost rozšířena na reklamní kampaně ve 39 zemích světa a Google již údajně zaznamenává od marketingových pracovníků velmi kladné ohlasy. Novinka by měla přinést mnohem lepší zacílení reklam a demografické kategorie tak doplňují další funkce jako jsou zájmové kategorie, remarketing nebo kontextové cílení pomocí klíčových slov. Internetový gigant dále zmiňuje např. firmu Blue Nile, která po aplikaci demografického filtru údajně zaznamenala oproti celostátnímu průměru v USA až desetkrát větší míru prokliků u reklamy na snubní prsteny.
Zdroj: blogspot.com